Üzleti tippek

Bővülő mezőny

A 2008-as nyitányt követően az idén is meghirdették a Good CSR programot. A gazdasági nehézségek ellenére harminc vállalat vett részt az immár három országra kiterjedő kezdeményezésben.

A Braun & Partners jövőbe mutató programja a jelek szerint sikeresen „gyökeret vert” a felelős vállalatok körében. A Good CSR 2009 programban – amelyen a legjobb fenntarthatósági jelentések és programok mutatkoztak be – a tavalyi 25 résztvevőt követően az idén 30 vállalat szerepelt. A kezdeményezés jelentőségét jól mutatja, hogy ez idáig világszerte mindössze 194 GRI (Global Reporting Initiative) szabványnak megfelelő C típusú jelentés készült. Ez a szám most a Good CSR-jelentéseknek köszönhetően jelentősen, harminccal növekszik. A részt vevő vállalatok közül tíz cég a Good CSR 2009 program keretein belül adta ki először GRI-alapú CSR-jelentését.

A jelentések természetesen különböző kategóriákban „mérték össze” az erejüket, ezek eredményeként az idén is kiosztották a Good CSR díjakat. Az iparági kihívások kezelésének legjobbja a Coca-Cola HBC Magyarország lett, a stratégiai civil együttműködés kategóriában a Pannont, míg a felelősségvállalás irányítása kategóriában a Richter Gedeont találta a legjobbnak a hazai szakemberekből álló zsűri. „A társadalmi felelősségvállalás cégünknél nem egyszeri kampány, hanem a vállalat valamennyi tevékenységét átható szemlélet a fenntartható fejlődésről és a fenntartható üzleti működésről” – mondta lapunknak a sikeres szereplés kapcsán Pogány Éda, a Coca-Cola Magyarország kommunikációs igazgatója. „A CSR számunkra egy hosszú távú, a szociális és környezeti hatásokkal is számoló partnerség, amelynek keretében valamennyi fontos érintettünk – fogyasztók, állami szervezetek vagy éppen saját munkavállalóink – elvárásait és érdekeit megpró-báljuk beépíteni napi működésünkbe. Ez az újfajta »társadalmi szerződés« hozhatta meg számunkra az elismerést.”

Az immár évek óta példaértékű CSR-tevékenységet folytató Richter Gedeon multinacionális „vetélytársaival” szemben teljesen hazai alapokon alakítja ki és szervezi tevékenységét. A törekvések és célok hasonlóképp a fenntarthatóság felé mutatnak, azonban teljes mértékben a Magyarországon felmerülő igényekre, problémákra koncentrálnak. „Cégünk, mivel itt helyben ismeri fel a társadalmi problémákat, és azonosítja CSR-jának irányait, jobbító tevékenységének jelentős részét az oktatásban és az egészségügyben fejti ki. Ezek azonban kommunikációs szempontból kevésbé látványosak” – fogalmaz Beke Zsuzsa, a PR- és kormányzati kapcsolatok vezetője.

„Annak ellenére, hogy például a középiskolai kémiaoktatás támogatásával, feltételeinek megteremtésével valódi hiányt pótolunk, tevékenységünk kommunikációs megtérülése minimális. Ezért nagyon pozitívnak tartom, hogy a Good CSR, illetve a hasonló programok révén teret kapnak a cégek CSR-erőfeszítései” – véli a szakember. A Coca-Cola Magyarország is nagy súlyt fektet a helyi szintű felelősségvállalásra: „Mindig helyi
szinten dől el, melyek a legfontosabb területek, hiszen míg Nigériában az emberi jogok érvényesítéséért, az AIDS terjedésének visszaszorításáért, addig Magyarországon elsősorban a fenntartható fejlődésért, az egészségmegőrzésért állunk csatasorba” – tudtuk meg Pogány Édától.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik