A drasztikus intézkedések a Bertelsmann-nál, a hozzá tartozó RTL csoportnál és az Axel Springernél is meghozták a várt eredményt. Mint azt Hartmut Ostrowski, a Bertelsmann igazgatótanácsának elnöke a Dpa hírügynökségnek elmondta, Európa legnagyobb médiabirodalma július és szeptember között az üzemi eredmény 14 százalékos javulása mellett 87 millió euró nyereséget könyvelhetett el, ez az előző évihez képest 15 millió eurós növekedést jelent. Mindez azért örvendetes, mert az év első felében a várttól elmaradó hirdetési bevételek és a céggel kapcsolatos értékcsökkenési leírások miatt a társaság 333 milliós adózás utáni veszteséget könyvelhetett el.
Nem véletlen, hogy ezt követően elindították a Bertelsmann 175 éves történetének legnagyobb költségcsökkentési és megtakarítási programját. Az idei évre előirányzott 900 millió eurós megtakarítási program sikere érdekében jelentős létszámleépítések kezdődtek: 107 150-ről 102 600 főre csökkent a cég alkalmazottainak száma. Ostrowski azonban óvott a túlzott optimizmustól: „Bár a nyereség jóval meghaladta a várakozásokat, még korai volna trendfordulóról beszélni.”
Kedvező hírekről számolt be a Bertelsmannhoz tartozó legnagyobb európai tévétársaság, az RTL Group vezetősége is, mert a várttal ellentétben ennek a cégcsoportnak az üzletmenete is kedvezően alakult a harmadik negyedévben. Noha a bevétel – a hirdetési piac jelentős zsugorodása miatt – az előző évihez képest 5 százalékkal, 1,13 milliárd euróra csökkent, a nyereség – a megtakarítások és a racionalizálások hatására – 23 százalékkal, 92 millió euróra nőtt. Nem titkolják azt sem, hogy az RTL csoport a továbbiakban a jelenleginél óvatosabb üzletpolitikát kíván folytatni, s igyekszik a tevékenységét olyan kevésbé reklámérzékeny területekre koncentrálni (pay-tv, online portálok, produkciókkal kapcsolatos járulékos üzletek), amelyekre az elhúzódó válság nincs közvetlen kihatással.
Hasonló törekvések fogalmazódtak meg a konkurens ProSieben-Sat.1 médiacsoport vezérigazgatója, Thomas Ebeling részéről is, aki egyelőre nem tudott olyan kedvező eredményeket felmutatni, mint piacvezető riválisa. A veszteségeket elsősorban a külföldi érdekeltségek alulteljesítése okozta, a német piac viszont már csaknem nullszaldóval zárta a negyedévet, s minden remény megvan arra, hogy hazai pályán az év végére már pozitív tartományba forduljon a mérleg. Ennek érdekében a vállalat a jövőben szintén a reklámoktól független üzletágak fejlesztését kívánja előtérbe helyezni, s ezek részesedését a következő öt évben 15-ről 30 százalékra szándékozik növelni.
Kifejezetten jól teljesített a legnagyobb európai lapkiadóként nyilvántartott Axel Springer Verlag, ahol több mint 10 százalékkal, 102 millió euróra nőtt a profit. A vállalati portfólión belül a digitális szegmens határozott erősödést mutatott. Ezen a területen 20,4 százalékos, 310,1 millió eurós bevételnövekedést realizáltak.
Mathias Döpfner vezérigazgató többek között ezért is optimista a jövőt illetően, és úgy véli, hogy 2010 nemcsak a gazdaság, de a média számára is kedvezőbb év lesz az ideinél, s ez a fordulat az Axel Springernél akár két számjegyű növekedést is jelenthet. Döpfner kiemelte: jövőre minden lehetőséget kipróbálnak, hogy a cégcsoporthoz tartozó médiumok az interneten is pénzt keressenek. A médiacsoport ezért a Google-lal és más keresőkkel is szorosabbra szeretné fűzni a kapcsolatait, ez pedig azt jelenti, hogy nem támogatják Rupert Murdoch törekvéseit, s nem tiltják le a kiadóhoz tartozó médiumok anyagainak felhasználását.