A Magyar Reklámetikai Kódexet 2005-ben módosították utoljára, az azóta eltelt idő és bekövetkezett változások alapján eljött az ideje a dokumentum bővítésének, újraszövegezésének. A 2009. szeptember 30-től hatályos új Kódex, amely a magyar reklámipari szereplők (hirdető, reklámozó vállalatok, a reklámokat készítő ügynökségek és a közzétevő média) etikai vállalásának legfontosabb dokumentuma.
Az előkészítő és egyeztető munkát az Önszabályozó Reklám Testület és a Magyar Reklámszövetség szakemberei végezték. Az alapot, mint szinte a világon mindenütt, a Nemzetközi Kereskedelmi Kamara (ICC) Kódexe jelentette, amelyet a nemzetközi gyártói kódexekkel is kiegészítettek. A korábbi Kódex alkalmazása során szerzett tapasztalatok és az aláíró szervezetek és tagvállalatok észrevételei segítettek a pontos és végleges szöveg kialakításában.
A Kódex nemcsak tartalmában bővült jelentősen, hanem teljesen új, a készítők szándéka szerint könnyebben követhető, „felhasználóbarát” szerkezetben készült el. Az első rész az általános elveket és szabályokat rögzíti, a második pedig a különös szabályokat – többek között számos termékkörre külön cikkelyben kitérve – fogalmazza meg. Számos új cikkely és pont került a Kódexbe, amely reményeink szerint még egyértelműbbé, pontosabbá teszi az etikai határokat, így a részletesebb megfogalmazás a reklámipar számára könnyebben követhetővé válik.
Megyer Örs, az Önszabályozó Reklám Testület elnöke a Kódex széles körű egyeztetéséről szólt. „Az a tény, hogy minden módosítást egyre több szakmai szervezet ír alá – jelenleg 26 aláíró van –, azt mutatja, hogy a reklámszakma számára egyre fontosabb az önszabályozás, és a szakmai felelősség” – mondta beszédében az elnök. Számos civil szervezettől, és a szakmai sajtón, valamint a szervezetek honlapján keresztül a közvélemény széles körétől kértek javaslatokat és észrevételeket.
A proaktivitást hangsúlyozta a Marketing&Media portálnak a Kódex aláírása alkalmából adott interjúban Agócs Mónika, a Dreher Sörgyárak Zrt. vállalati kapcsolatok vezetője. A szakma önszántából, a felelős és etikus reklám magatartás érdekében fogalmazta meg a követendő magatartásformát. A Drehernél alkalmazott, a reklámtevékenységre vonatkozó belső szabályok egyébként összhangban vannak az új kódexszel – tette hozzá Agócs Mónika.