Több mint 15 százalékkal, 56,9 milliárd dollárra csökkent az első félévben a múlt év hasonló időszakához képest a reklámköltés az Egyesült Államokban a Nielsen adatai szerint. A legnagyobb hirdető az autóipar volt, amely 3,68 milliárd dollárt költött reklámra 2009 első hat hónapjában, azonban ez az összeg 31 százalékkal kisebb, mint a múlt év első félévében. De drámai visszaesés következett be a helyi autókereskedések reklámköltésében is, január és június között valamivel kevesebb, mint 2,3 milliárd dollárt fordítottak hirdetésre, ami 26 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól.
A válság ellenére nem csak negatív hatások érték az amerikai reklámipart. A kábeltévék például – a médiumok közül egyedüliként – növelni tudták hirdetési bevételeiket, igaz mindössze 1,5 százalékkal. Bár a második legnagyobb hirdetői kör, a gyorsétteremláncok reklámköltése is bővült – 2,2 milliárd dollárt fordítottak a szolgáltatásaik és termékeik népszerűsítésére, ami 5 százalékos növekedést jelent -, a Nielsen szakértői nagyobb fejlődést vártak ebben a szegmensben. Jótékonyan hatott viszont a válság a technológiai újdonságok hirdetésére, a többfunkciós, okos mobilokra fordított reklámköltés például duplájára, 223 millió dollárra nőtt egy év alatt.