– Új pozíciódnak köszönhetően milyen feladatok várnak rád?
– Június 1-jétől az Adriatic & Alpine Business Unit márkaigazgatója vagyok. Kilenc országban (Svájctól Montenegróig) a vállalat juice-, jegestea-, ásványvíz-, energiaital-, sportitalmárkáival foglalkozom, és az olyan új kategóriák bevezetésével, mint például az Enviga, amely az első funkcionális termékünk a magyar piacon.
– Hogyan fér össze új nemzetközi megbízatásod a hazai munkáddal?
– Csak a szénsavas üdítőitalok menedzseléséről kell itthon lemondanom, ami persze nem könnyű, de cserébe érdekes kihívásnak ígérkezik az új piacok megismerése. Már az első héten döbbenetes tapasztalat volt a kereskedelmi struktúra, a piacfejlettség és a fogyasztói szokások különbözősége. Soha nem gondoltam volna például, hogy Horvátországban a legdrágább a Coca-Cola.
– Nem tartasz a rád váró sok utazástól?
– Kicsit igen, hiszen az időm felét kell majd utazással töltenem. Szerencsére Svájc kivételével autóval minden fontosabb piac 3-4 óra alatt megközelíthető. Inkább attól tartok, hogy a sok utazás miatt még kevesebb időm lesz az MBA-tanulmányaimra.
– Itt a nyár, újra indul a Coke Club. Mennyiben lesz más az idei rendezvény a korábbiakhoz képest?
– Ezen a nyáron érik be igazán a Coke Club koncepciója. Most lesz olyan a rendezvény, amilyennek három évvel ezelőtt megálmodtuk. Különleges, minőségi és előremutató.
– A válság miatt szerényebb lesz a rendezvény?
– A stratégiai projektek költségvetéséhez nem nyúltunk, inkább lemondtunk más, kisebb ötletekről, hogy az esemény az eredeti tervek szerint valósulhasson meg.
– Nem féltek attól, hogy az idén kevesebbet költenek az emberek szórakozásra és ez a balatoni partin is érződik majd?
– Nem, már most látszik, hogy a válság miatt többen töltik majd a nyarat a Balatonon, és miután mi a magyar tenger egyik legigényesebb helyét hoztuk össze, úgy gondoljuk, ez csak jót tesz a rendezvénynek.
– A legnagyobb hazai hirdetők szinte jelen sincsenek a mozivásznon, a Coca-Cola viszont kifejezetten aktívnak számít ezen a felületen, miközben a mozilátogatók száma évek óta csökken. Miért kap mégis szerepet a mozi?
– Célcsoportelérés és fogyasztási alkalom szempontjából is fontos helyszín számunkra a mozi. Ezenkívül prémium értékesítési csatornának számít, ahol hosszú távú szerződésekkel és stratégiai partnerekkel dolgozunk.
– Csökkent az italcég idei médiabüdzséje?
– Nem vettük vissza a költést, és az év hátralévő részében sem tervezzük. Az elmúlt két hónapban kilenc márkánkat hirdettük a különböző médiumokban és öt új terméket vezettünk be. Nem változtattunk a márkastratégiánkon, próbálunk még jobban megerősödni. Ez az időszak jó lehetőség azon cégek számára, akiknek erős márkáik vannak és tudják, mit akarnak. Az adatok minket igazolnak, hiszen hat éve nem volt ilyen magas a piaci részesedésünk, mint az idén.
– Nagy focirajongó hírében állsz. De ugye nem hivatalból? A Coca-Cola többek között a labdarúgó-világbajnokságok főszponzora…
– A foci régi szerelem. Tavaly voltam olyan szerencsés, hogy élőben láthattam az Eb-döntőt és persze Fernando Torrest is. Életre szóló élmény volt. Természetesen már dolgozunk a jövő évi Coca-Cola-kampányon, mert tudjuk, hogy a magyar fiatalok körében a foci a legnépszerűbb sport.
– Nézed a Konföderációs kupa meccseit is?
– A spanyolokét és az olaszokét biztosan.
– Ki a kedvenc?
– Messi, mert szerintem most ő és a Barca a legjobb, illetve persze C. Ronaldo, mert szép…