Üzleti tippek

Megválasztották az Év Üzletemberét

Cao Dewang kínai autóablaküveg gyártó nyerte el a hétvégén az Ernst and Young által alapított "Év Üzletembere" díjat. A kínai vállalkozó 41 ország legjobbjaival versengett Monte Carlóban.

Cao Dewang vállalkozásának több mint 50 százalékos részesedése van a kínai piacon, a világon pedig a negyedik legnagyobbnak számít az autóablaküveg-gyártásban. A Fuyao Glass Industry Group nyolc autógyár számára készít termékeket.

Cao 1985-ben indította vállalkozását azzal a céllal, hogy enyhítse Kína függőségét a költséges külföldi üvegimporttól, amely akkoriban a kínai piacot jellemezte.

Cao Dewang szélvédőgyártó lett az

Cao Dewang szélvédőgyártó lett az “Év Üzletembere” Tekintse meg képgalériánkat! (fotó: Ernst&Young)

Cao Dewang elkötelezetten támogatja a szegénység elleni harcot, 2009 márciusában bejelentette, hogy a Fuyao Glass-ban szerzett személyes részesedésének 58 százalékát átruházza egy oktatást, egészségügyi ellátást és a természeti katasztrófák utáni újjáépítését támogató alapítvány számára. Az adomány értéke megközelítőleg 372 millió euró, amely az eddigi legnagyobb jótékonysági adománynak számít Kínában.

A “World Entrepreneur of the Year” díjat az Ernst&Young a világ legjobb vállalkozói teljesítményének elismerése céljából alapította. A díjat évente Monte Carlóban adják át, hazánkat az idén a 2008-ban “Év Üzletemberének” választott Gerendai Károly képviselte. A különböző országok győztesei közül Független Bíráló Bizottság választja ki a legjobbat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik