– A média számos területét megjárta, tizenkét év után most visszatért oda, ahol egykor felelős szerkesztőként tevékenykedett. Milyen érzés újra a Figyelőnél?
– Nagy bizakodással tölt el, részben mert újra minőségi tartalommal foglalkozhatok, másrészt pedig mániám, hogy a lehető legtöbb embert a lehető legtöbb dologról pontosan tájékoztassunk.
– Megjárta a televíziók és az internet világát. Mi az, amit biztosan hasznosítani tud majd az ott szerzett tapasztalatokból régi-új munkahelyén?
– Örülök, hogy megismerhettem a televíziós kifejezésmódot, az internet és a nyomtatott sajtó világát. Azon szeretnék dolgozni, hogy Figyelő kifejezésmódja minél jobban megfeleljen a 21. század közlésmódjának. Egészen más a helyzet ma, mint 12 évvel ezelőtt. Ráfér a sajtóra, hogy odafigyeljen a nyitott és friss szemléletű, az értékes információk iránt fogékony emberekre.
– Mik a legfőbb tervei a magazinnal? Mennyiben lesz más a Figyelő az ön vezetése alatt, mint korábban?
– Mivel a Figyelő üzleti hetilap, ez a karakter határozottabban és markánsabban kidomborodik a jövőben.
– A Figyelő a Business Week példáját követi. A jövőben is marad ez a vonal?
– Nem látok okot arra, hogy ezen a téren változtassunk.
– A lap értékesített példányszáma évek óta 15 ezer körül alakul. Növekedhet ez a szám?
– Aki újságot csinál, az azzal fekszik és kel, hogy a következő számot még többen vegyék kézbe, mint az előzőt. A Figyelő az üzleti profilja miatt klasszikus értelemben véve nem tömeglap, de hiszek abban, hogy a 15 ezres példányszám növelhető.
– Milyen tervei vannak az internetes megjelenéssel kapcsolatban?
– A médiapiacra belépő fiatal közönséget ma már hatékonyan érik el az internetes tartalomszolgáltatók. Erre figyelni kell. Egy jó Figyelő.hu ezt csak segítheti.
– Határozott emberként, amolyan „pörgős” típusként tartják számon. Milyen változásra számíthat az eddigi szerkesztőségi csapat?
– Nem fogunk unatkozni, úgy is mondhatnám, intenzíven mocorgunk majd. Már csak azért is, mert én magam is olyan vagyok, hogy ha valamilyen helyzetbe belekerülök, azt szeretem intenzíven kihasználni. Van, aki ezt pörgésnek hívja.
– A meglévő stábbal dolgozik majd, vagy új kollégákra is számít?
– Mint említettem, a kifejezésmódban, illetve a témaválasztásban is figyelembe kell venni, hogy mennyi minden átalakult az utóbbi években, és mennyire új kultúrát teremtett a 21. század. Emiatt olyan újságíróknak kell közreműködniük a tartalom-előállításban, akik értik a változásokat és az új kultúrát képviselik. Minden közösség, egy szerkesztőség is dinamikus társaság.
– Milyen Figyelőt képzel el három év múlva?
– Makacsul hiszek abban, hogy a kor arra kényszeríti az embereket, hogy megértsék, milyen összefüggés van például az államháztartás hiányának alakulása és az ő megélhetésük között. A Figyelőnek az a dolga, hogy az ilyen és ehhez hasonló összefüggéseket világosan, érthetően tálalja. Továbbá bemutassa azt is, hogy mi a biznisz értelme, melyek az optimálishoz közeli működés feltételei. És írjon arról is, ha valaki ördögien űzi a bizniszt, de ezzel éppenséggel másoknak árt.
– Mi lesz a rádiózással? Jelenleg is műsort vezet a Klubrádióban és már-már állandó „szakkommentátora” Fiala János reggeli műsorának a RádióQ-n.
– A klubrádiós tevékenységemet megtartom, és bízom abban, hogy az ottani tapasztalataim éppenséggel segíthetik az új munkámat.