Üzleti tippek

Rutinmunkával unatkozna

admin
admin

2009. 02. 03. 12:00

Januárban 200 ezer háztartást veszítettek a Viasat adói. Pálfi Zsuzsanna, a tévétársaság közelmúltban kinevezett terjesztési vezetője a Viasat csatornái nélkül maradók számát minimálisra csökkentené.

– Úgy tudom, hogy az elmúlt héten bemutatkozó körúton vett részt a kábelszolgáltatóknál. Nem érezte úgy, hogy kissé nagy fába vágta a fejszéjét? Elvégre sok kábeles cég szemében most nem lehet túl jó a Viasat imázsa a jelentős áremelés miatt.

– Bemutatkozásra már nem volt szükség, mert kisebb megszakításokkal nagyjából hat évet dolgoztam együtt a szolgáltatókkal. Sokáig ugyanis az HBO terjesztésért felelős értékesítési menedzsere voltam. Persze ezt a mostani helyzetet meg kell oldani… Amikor azt érzem, hogy nagyon nehéz feladat előtt állok, azt szoktam mondani magamnak, hogy milyen unalmas lenne az életem, ha minden napom kizárólag rutinfeladatokból állna.

– Vissza lehet még szerezni azt a kábelszövetségek szerint 200 ezer kábeles háztartást, ahol januárban kikerültek a kínálatból a Viasat csatornái?

– Ezt a 200 ezres adatot nem tudom megerősíteni, mert a mi nyilvántartásunkban ennek csak a töredéke szerepel. Természetesen arra törekszünk, hogy rendeződjön a helyzet és minimalizáljuk azon előfizetők létszámát, akiknek nélkülözniük kell az egyébként népszerű Viasat 3 csatornát az otthonukból.

– A kinevezése kapcsán kiadott sajtóközleményben csak a Viasat Historyt és az Explorert emlegetik „fizetős” televízióként. A Viasat 3-at és a TV6-ot free tévének hívják. Mi ennek az oka? Hiszen ezekért ugyanúgy előfizetési díjat kérnek, nem is keveset.

– A különbség a két elnevezés között abban rejlik, hogy amíg a Viasat Explorer és a History bevétele a terjesztési díjakból származik, addig a másik két csatorna alapvetően reklámbevételekből tartja el magát.

– Az elmúlt években számos új televízió indult. A pénzügyi válság miatt megtorpanhat a tematikus adók számának gyors növekedése?

– A válság hatása inkább abban mutatkozik meg, hogy az olcsóbb csatornákra nagyobb lett a kereslet, s ez sajnos nem feltétlenül szolgálja az előfizetők érdekét. Mi ezért a mennyiség helyett a minőségre helyezzük a hangsúlyt. Tavaly indítottuk el a TV6-ot, amely ezt a kijelentésemet igazolja, hiszen a csatorna már nézettségben és előfizetői létszámban is felülmúlta a várakozásainkat, a két hete is rekordnézettséget érve el.

– Lassan már csak HD-képes televíziókat lehet vásárolni. A kábelszolgáltatók részéről ezzel párhuzamosan mekkora az igény a HD-formátumú csatornákra?

– A közszolgálati HD-csatornák indulása után az új technológia iránt érezhetően nagyobb lett az igény a szolgáltatók részéről.

– Az anyacégük portfóliójában már vannak HD-ben sugárzó csatornák?

– Igen, ilyen például a Viasat Sport HD, amely Norvégiában, Svédországban és Finnországban is elérhető vagy a TV1000 HD-csatornánk, amely a fentieken kívül Dániában is fogható.

– Mitől függ, hogy részt vesznek-e a földi digitális sugárzásban?

– Alapvetően attól, hogy az Antenna Hungária ésszerű és az üzleti modellezéshez előre tervezhető feltételeket alakít-e ki. Az általuk ajánlott keretrendszer a mi megítélésünk szerint nem volt alkalmas arra, hogy életképes legyen.

– Korábban a TVNetnél is dolgozott, ahol pár évvel ezelőtt tervbe vették, hogy IPTV-szolgáltatást indítanak. Ebből miért nem lett végül semmi?

– Talán mert nem a Viasat csoport próbálta meg bevezetni ezt a szolgáltatást.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

THE ASSASSINATION OF GIANNI VERSACE: AMERICAN CRIME STORY "The Man Who Would Be Vogue" Episode 1 (Airs Wednesday. January 17, 10:00 p.m. e/p) -- Pictured: Edgar Ramirez as Gianni Versace. CR: Jeff Daly/FX
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.