Üzleti tippek

Hódevésre buzdít a nyomtatógyártó?

Felháborodott levelet küldött a Herman Ottó Magyar Országos Állat- és Természetvédő Egyesület (HEROSZ) szerkesztőségünkbe. A Lexmark nyomtatógyártó cég új reklámkampányában hódból készült receptek találhatók képillusztrációkkal.

„Védd a fákat. Egyél hódot! Nyomtass kevesebbet, spórolj többet!” Ilyen szlogenek találhatók a Lexmark www.nyomtasskevesebbet.hu oldalán, mely a cég új reklámkampányához készült. Ugyan az oldal alján apró, piros betűkkel a készítők felhívják a figyelmet arra, hogy a hód Magyarországon védett állat, melynek elpusztítása szigorú büntetést von maga után, a viccesnek szánt microsite-on még a föld különböző pontjáról származó hódrecepteket is elhelyezett a cég. Az indiai hódragu, a mexikói hód con carne vagy a spanyol töltött hód receptje mellett kép díszeleg, amely a készítők állítása szerint csupán illusztráció, ám a HEROSZ egyesület tagjai mégis levélben tiltakoznak a reklámkampány ellen, amely egy többtízezres példányszámú gazdasági magazinban is megjelent.

Az ominózus nyitóoldal (forrás: nyomtasskevesebbet.hu)

Az ominózus nyitóoldal (forrás: nyomtasskevesebbet.hu)

„Belegondolni is rettenetes, hogy valaki komolyan veszi a buzdítást, és valóban elpusztít egy, esetleg több hódot, hogy elfogyassza azokat. Éppen csak befejeződött a WWF 12 éven át tartó hód visszatelepítési programja, amely lehetővé tette, hogy hazánkban ismét otthont leljen Európa legnagyobb testű rágcsálója. Minden eszközt megragadva óvni kell a jelenlegi populációt, az elpusztításukból még tréfát űzni is igen ízléstelen” – írja az egyesület, amely arra kéri a médiát, hívja fel a figyelmet arra, hogy viccről van szó.

Nem ez az első eset, hogy egynémely baráti társaságból vagy egyesületből ellenérzést vált ki egy vállalat reklámkampánya. Korábban az Albannach Skót Kulturális Egyesület tiltakozott a Burger King „skót menüje” ellen. Ugyancsak tiltakozást váltott ki a TV2-n futó főzőműsor egyik szereplőjének morbid tréfája, aki ürgét „tálalt fel” vendégeinek.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik