Üzleti tippek

Árlibikóka

admin

2008. 11. 04. 00:00

Akár négy-ötszörös vagy ennél is nagyobb lehet a díjkülönbség a hazai biztosítók egyes kisvállalati vagyon- és felelősségbiztosítási díjainál.

A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) nyolc biztosító díjainak összehasonlításával készített tanulmányából kiderül, nincs olyan biztosítási típus, ahol ne találnánk legalább kétszeres áreltérést. Más szóval, a biztosítását körültekintően megválasztó cég akár díja felét is megtakaríthatja egy jó választással.

Sok kicsi sok nagy helyett

Nem kis összegekről van szó. A biztosításközvetítők szerint egy hazai átlagos kisvállalkozásnak az árbevétel mintegy 4-5 százalékát kellene arra fordítania, hogy teljes biztosítotti védelmet élvezzen. A nagy áreltérés egyik oka, hogy az alkuszt igénybe vevő cégek jóval olcsóbban juthatnak biztosításhoz – húzza alá Papp Lajos, a FBAMSZ elnöke. A biztosításközvetítők ugyanis többkörös versenyeztetéssel választják ki ügyfelük számára a legkedvezőbb ajánlatot.

Bizonyos biztosítók emellett, a külföldi tulajdonosok szándéka, netán a helyi menedzsment „ráérzése” alapján kialakított üzletpolitikájuknak megfelelően egyes vállalkozói célcsoportoknak másokhoz képest jóval alacsonyabb díjakat szabnak. Például: ha egy biztosító az építés-szerelési tevékenységhez kötődő biztosítások kockázatelbírálásában, kezelésében otthonos, akkor azt részesíti előnyben. Harmadsorban pedig egyes biztosítók újabban piacszerzési vagy éppen -visszaszerzési céllal akár 20–40 százalékos időszaki engedményeket is adnak egyes konstrukcióik árából.

Egyre olcsóbban

Papp Lajos szerint az autóbiztosításoknál kevésbé, de az általános vagyon- és felelősségbiztosításoknál stagnálás vagy éppen csökkenés jellemzi a díjakat. A szerződéses évfordulók lejártakor sokat tud spórolni az ügyfél, ha évente optimalizálja biztosítását, azaz hozzáigazítja a cég életében időközben bekövetkezett változásokhoz (például az alkalmazotti létszámot vagy forgalmat illetően).

A kisvállalkozás elkövetheti azt a hibát is, hogy nem jól értelmezi egy-egy biztosítás tartalmát, s biztosítatlanként is azt hiszi, védve van. A leggyakoribb példa erre, hogy az általános felelősségbiztosítás nem fedezi a cég szakmai tevékenysége során harmadik félnek okozott kárt, ezért erre külön szolgáltatói felelősségbiztosítást kell kötni. Ehhez hasonló az all risk biztosítás, amely – nevével ellentétben – csak az általános, minden cégre jellemző kockázatokat fedezi, a speciális rizikófajtákat nem (mint a géptörés, üzemszünet vagy általában az alkalmazottak esetleges szándékos károkozása).

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.