14 hónappal ezelőtt az olimpia szervezőbizottsága még úgy kalkulált, hogy minden iparág képviselteti majd magát a játékokon egy-egy szponzor formájában.
A szervezőbizottság vezetője, Paul Deighton azonban jelenleg úgy véli, nem számíthatnak további együttműködési szerződés aláírására. Az olajipar (BP), a légi közlekedés (British Airways) és a telekom- (BT, Nortel) szektor nagyágyúi már aláírták a szerződést, ám nem valószínű, hogy az autóipar bármely szereplője így döntene a jövőben.
A szervezők mintegy 600-700 millió fontot reméltek a főszponzoroktól, ám a tervek, úgy tűnik, meghiúsulnak, és csupán az összeg 2/3-ára számíthatnak. Így a kisebb márkaértékű támogatói kört kell bővíteni. A másodvonalt erősíti a Cadburyvel aláírt szerződés is, amely a főszponzoroktól elvárt 40 millió font helyett mindössze 20 millió fontos támogatásról szól.
Deighton szerint óriási szerencse, hogy időben megindult a támogatók keresése, így fantasztikus szerződést írtak alá a pénzügyi és a telekomszektor képviselőivel is. „Reménytelen vállalkozás lenne a jelen helyzetben rábírni egy bankot az együttműködésre” – fogalmazott a vezető.