–Ön szerint melyek a legfontosabb felelősségi területek egy bank működésében?
– Elsődlegesen az ügyfelek felé kell felelős magatartást tanúsítania a termékeivel, azok kommunikációjával, valamint a felelős működéssel felépített üzleti folyamataival. A hitelintézet egy bizalmi szolgáltatás, és egy ezen alapuló partnerség ügyfél és bankja között. Az ügyfelek által belénk vetett bizalomnak pedig csak felelős hozzáállással, odafigyeléssel tudunk megfelelni, s ebben kollégáinknak kiemelt szerepe van. Szintén fontosnak tartom a pénzügyekkel kapcsolatosan a megfelelő kommunikációt és tájékoztatást, hiszen a magyar pénzügyi kultúra még nincs olyan fejlettségi szinten, mint a nyugat-európai. Kiemelt fontosságot tulajdonítok a cég munkatársai felé irányuló felelősségének is,
– Az Ersténél mik az aktuális CSR-kihívások?
– Legyen szó akár vállalati, akár lakossági ügyfelünkről, bankunk arcát a kollégáink jelentik, velük azonosítják az egész céget, ezért az ő munkahelyi attitűdjük, hozzáállásuk különösen fontos számunkra. Kiemelt figyelmet fordítunk a belső CSR-ra és ennek megfelelő kommunkációjára. Emellett – mivel több mint 200 fiókunkkal az ország minden részén jelen vagyunk – a helyi közösségek támogatása, problémáik közös felvállalása is tevékenységünk fontos és aktuális területét képzi. Legutóbb például a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat pécsi irodájának adtunk át egy számítógéptermet.
– A munkatársak mennyire befogadók a CSR-szemléletmódra?
– A felelősség kollégáink mindennapos munkájának része. Arra törekszünk, hogy a hazai pénzügyi kultúrát fejlesszük, ügyfeleink pénzügyekkel kapcsolatos ismereteit szélesítsük, hogy megalapozott, felelős döntéseket hozhassanak. Egyfajta nyitottság jellemzi a munkatársainkat abban az értelemben, hogy szívesen tesznek erőfeszítéseket egy-egy jó ügy elérése érdekében, ezért a jövőben még több jobbító önkéntes kezdeményezésünk lesz helyi és országos szinten egyaránt.