A Marketing&Média és a BrandFestival közös díjának, az AranyDió életre hívásának elsődleges célja, az elismerés mellett, a magyar stratégiai gondolkodás innovációjának fejlesztése – összegzik a kezdeményezés célját az ötlet megálmodói. Olyan szakmai díjról van szó, amely a kreativitáson, a marketing- és reklámcélok megvalósításán túl a stratégiai megalapozottságot tekinti elsődlegesnek. Elsősorban azokra az alkotásokra összpontosít, amelyekben valami új, eredeti megoldást sikerült megvalósítani, vagy pedig ahol a kommunikációs piac kínálta lehetőségek teljes tárházát integrálták a kommunikáció során.
Az elismerés, amelyből ezüstöt és bronzot is osztanak, professzionális zsűrizési folyamat és szakembergárda segítségével talál gazdára. A nyertes alkotásokat háromlépcsős rendszerben választották ki: az elsőben (lapunk rangsora alapján) Magyarország 50 legbefolyásosabb médiaszakemberének ajánlásával kerülhettek a legjobb ötletek a listára. Ezekből aztán a zsűri öt szempont alapján szelektált. Az első és legfontosabb – amely az összpontszám kiszámításánál dupla szorzóval számított – az innovativitás volt. Azok gyűjthettek itt sok pontot, akik kampánya olyan ötletre épült, amely szembeszállt az adott márka piaci kategóriáját jellemző normákkal. A figyelemfelkeltés értékelésekor a zsűri azt nézte, hogy az alkotás a vizuális kidolgozásban milyen markáns figyelemfelkeltő elemre, vezérmotívumra épül, az üzenetátvitel szempontjából pedig az volt a nyerő, ha a kampány kellő mélységben kifejezte a közölni kívánt ígéretet. Negyedik szempontként a kreativitást értékelte a zsűri, vagyis azt, ha az alkotás túllépve a márka kategóriájára jellemző sztereotípiákon, képes volt a kampányok özönéből kitűnve eredeti módon bemutatni a brand vízióját. Az értékelésnél pontozták a megvalósítást, azaz a reklámkoncepció technikai kivitelezettségét is.
Az értékelés harmadik fázisában végül a zsűri tagjai személyesen is találkoztak, a legjobb öt pályázatot egyesével értékelték, és egy újabb pontozás alapján alakult ki a végső sorrend.
Eredményhirdetés szeptember 18-án, a BrandFestival gáláján lesz, ahol a legjobbak átvehetik az Arany-, az Ezüst- és a BronzDiót.
A zsűri
Elnök: Alexander Brody
Barna Tamás, Republic, ügyvezető
Bauer András, Budapesti Corvinus Egyetem, egyetemi docens
Braun Róbert, Braun & Partners Network, ügyvezető
Domokos Szilárd, Sanoma Budapest, marketing- és üzletfejlesztési igazgató
Gál László, Beiersdorf, marketingigazgató
Horváth Magyary Nóra, K&H csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató
Iglódi Csaba, NetAktív, ügyvezető igazgató
Macher Szabolcs, Mattai, tanácsadó
Nagy Bálint, Vodafone Magyarország, vállalati kommunikációs igazgató
Novák Péter, Kirowski, ügyvezető
Nyomárkay Kázmér, Marketing&Média, főszerkesztő
Ritter Tamás, Sanoma Budapest Marketing Partnership, igazgató
Simon Zsolt, Mediaedge:cia, ügyvezető igazgató
Vidus Gabriella, R-Time, ügyvezető igazgató