Üzleti tippek

Több sajátmárkás terméket veszünk

A magas élelmiszerárak arra ösztönzik a vásárlókat, hogy sajátmárkás vagy diszkontárú termékeket vásároljanak - derül ki a Deloitte Touche Tohmatsu jelentéséből.

Az élelmiszerek értékesítéséről szóló csütörtöki közlemény szerint az élelmiszerek drágulása miatt csökken az éttermek és bárok látogatottsága. Ez ugyanakkor növekedési lehetőséget kínál az élelmiszer-kiskereskedőknek. Az éttermek helyett ugyanis a háztartási bevásárlásra áttérő fogyasztók biztosítják ezt a növekedést.

A Deloitte úgy látja, ha a piaci erők teret kapnának, akkor fokozódhat az élelmiszertermelés és a termőföld kihasználtsága, így az árak végül normalizálódhatnának. A mezőgazdaság azonban az állami beavatkozás egyik utolsó bástyája maradt – áll a közleményben. A kukorica és a rizs ára a 2000-es év óta duplájára nőtt, míg a gabona ára megháromszorozódott.

Csak 2007-et tekintve a gabonaárak 52 százalékkal nőttek, míg az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezetének jelentése szerint a globális élelmiszer-árindex a 2006-os 9 százalékkal szemben 40 százalékkal nőtt az elmúlt évben. A jelentés világszerte több mint 90 igazgatósági szintű vezetővel készített interjú és egy több mint 1000 fogyasztó bevonásával készült felmérés alapján jött létre.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik