Üzleti tippek

Több sajátmárkás terméket veszünk

A magas élelmiszerárak arra ösztönzik a vásárlókat, hogy sajátmárkás vagy diszkontárú termékeket vásároljanak - derül ki a Deloitte Touche Tohmatsu jelentéséből.

Az élelmiszerek értékesítéséről szóló csütörtöki közlemény szerint az élelmiszerek drágulása miatt csökken az éttermek és bárok látogatottsága. Ez ugyanakkor növekedési lehetőséget kínál az élelmiszer-kiskereskedőknek. Az éttermek helyett ugyanis a háztartási bevásárlásra áttérő fogyasztók biztosítják ezt a növekedést.

A Deloitte úgy látja, ha a piaci erők teret kapnának, akkor fokozódhat az élelmiszertermelés és a termőföld kihasználtsága, így az árak végül normalizálódhatnának. A mezőgazdaság azonban az állami beavatkozás egyik utolsó bástyája maradt – áll a közleményben. A kukorica és a rizs ára a 2000-es év óta duplájára nőtt, míg a gabona ára megháromszorozódott.

Csak 2007-et tekintve a gabonaárak 52 százalékkal nőttek, míg az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezetének jelentése szerint a globális élelmiszer-árindex a 2006-os 9 százalékkal szemben 40 százalékkal nőtt az elmúlt évben. A jelentés világszerte több mint 90 igazgatósági szintű vezetővel készített interjú és egy több mint 1000 fogyasztó bevonásával készült felmérés alapján jött létre.

Ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.