Üzleti tippek

A Marketing&Média 11. számának hírei

Marketing

Kólás buli a metróban

A Coke Zero hazai bevezető kampányának részeként a Deák téri metrómegállóban rendeztek bulit. A külföldi DJ-ket felvonultató májusi partira a Coke Zero honlapján lehetett meghívót igényelni. Az eseményen 2800 fiatal vett részt, és több mint háromezren követték figyelemmel élőben az interneten.

Benzinkutas éttermek

Marché étteremmel kiegészült benzinkutat nyitott Mosonmagyaróváron a Mol. Ezzel a gyógyszer-értékesítés és az ingyenes wifi után újabb kényelmi szolgáltatást vezetett be a magyar piacra az olajtársaság. A következő hónapokban hét helyen nyílik benzinkúttal kombinált étkezde. A Marché világszerte számos éttermet üzemeltet autópályák mentén, repülőtereken és pályaudvarokon.

Céges vízosztás

Cégesvíz márkanév alatt új marketingkommunikációs eszköz jelent meg a piacon. Az ásványvízzel vagy energiaitallal feltöltött, utcai osztogatásra szánt kis palackok médiafelületként szolgálnak. Először az AXN egyik promócióján alkalmazták a megoldást, akkor a vizes flaskákra egyedi kód is került, amellyel a televízió honlapjáról lehetett tartalmakat letölteni.

Járulékból bormarketing

Egységes marketinget kapnak a magyar borok. A Nemzeti bormarketing program értelmében mostantól a forgalomba hozott borok után fizetett járulék 60 százalékát bormarketingre fordítják. Becslések szerint ennek révén évi 700 millió forint jut erre a célra, ebből első körben regionális rendezvényeket és piackutatásokat finanszíroznak.

Média

Terjed az Eurosport HD

Újabb kábelszolgáltató, a T-Kábel is felvette a kínálatába az Eurosport HD-változatát. A HD sportcsatorna műsora megegyezik a hagyományos módon sugárzottal, viszont jelentősen jobb kép- és hangminőségben, 16:9 képarányban láthatók a sportközvetítések. Az új HD-csatorna a T-Kábel digitális kínálatában érhető el.

Wischváltó RTL Klub

Június elsejétől új arculattal jelentkezik az RTL Klub. A televízió kreatív szakemberei az argentin Punga Tv-vel együttműködve 50 különböző műsorelválasztó elemet (wisch) készítettek, amelyek Magyarország tájait mutatják be a Magyar Turizmus Zrt. fotóinak felhasználásával. A különböző évszakokhoz és ünnepekhez kapcsolódóan speciális wischeket is készített a csatorna.

Új sajtótörvény Szlovákiában

Öncenzúrától tartanak a szlovák lapoknál, miután júniusban új sajtótörvény lépett életbe Szlovákiában. Ennek értelmében minden sérelmesnek tartott cikk esetén egy azonos terjedelmű választ igényelhet az érintett politikus, még akkor is, ha a cikk állításai igazak. Az áprilisban hozott törvény hatálybalépése ellen több nemzetközi újságíró-szervezet is tiltakozott.

Online

Pannon-sarkok

Belépett a tartalomszolgáltatói piacra a Pannon. Az infosarok.hu címen tematikus linkgyűjteménnyel, a hírsarok.hu-n pedig a közösségi újságírásra is építő híroldallal találkozhatnak a netezők. Előbbit „színvonalas linkgyűjteményként” pozicionálják, utóbbihoz pedig az olvasók beküldhetik az írásaikat, ahol a szerkesztőség mérlegelés után dönt arról, hogy leközlik-e az adott cikket.

Elindult a Telesport.hu

Tematikus sportoldalt indított Telesport.hu néven a Magyar Televízió. A sportsite-on a labdarúgó Eb élő közvetítései mellett a kommentátorok napi publicisztikái is megjelennek. Az olimpia alatt pedig akár utólag is megnézhetők lesznek a sportesemények. A jövőben a nézők is blogolhatnak az oldalon, amelyhez a többi felhasználó kommenteket is fűzhet.

Kutatás

Kutató Avantgarde

Avantgarde Research néven kutatási divíziót indított az Avantgarde Group. A kutatói részleg annyiban különbözik a hagyományos piackutatóktól, hogy elsősorban a vállalatok külső és belső stratégiai kommunikációs tevékenységének működését és hatékonyságát vizsgálják. Az Avantgarde Research az első megbízását a Coca-Colától kapta, ahol a kutatási divízió belső kommunikációs felmérést végzett.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik