Üzleti tippek

Csomagolt luxus

A Louis Vuitton az egyik legkeresettebb és legszívesebben hamisított luxusmárka a világon. A társaságnak egyszer még Mihail Gorbacsovot is sikerült megnyernie reklámfigurának.

Bárkivel előfordulhat, hogy a párizsi Champs-Élysées-n sétálgatva vadidegenek – általában ázsiaiak – leszólítják, majd több száz eurót a kezébe nyomva arra kérik, hogy a közeli Louis Vuitton (LV) áruházban pénztárcát vagy táskát vásároljon nekik. A távol-keleti országokban aranyat ér a márka, így egy-egy európai utazás során a tehetősebbek igyekeznek minél többet beszerezni belőle. Mivel az LV exkluzivitásából adódóan csak korlátozott mennyiségben lehet vásárolni a termékekből, ezért sokan „alkalmi” segítségért folyamodnak, vállalva annak kockázatát, hogy a kiszemelt „segítőtárs” könnyen megléphet a pénzzel.

másolt márka

Louis Vuitton fia, Georges ötlete volt a márka védjegyévé vált legendás LV monogramos minta, amelyet a hamisítványok megakadályozására talált ki. A dolog pikantériája, hogy éppen az LV-mintás termékek bevezetése után kezdték el csak igazán másolni a márkát, amely mára rekordokat dönt a hamisítványok tekintetében. Jelenleg a világon található LV monogramos divatcikkek mindössze egy százaléka valódi, az Európai Unióban előforduló hamis luxusmárkák 18 százalékát a Louis Vuitton-másolatok teszik ki.

Az 1830-as években, amikor a tizenéves Louis Vuitton vidékről Párizsba utazott, és inasként elhelyezkedett egy utazóládák készítésével és csomagolással foglalkozó vállalkozásnál, valószínűleg álmában sem gondolta volna, hogy egyszer majd az egyik legkeresettebb név lesz a divat világában. Jó időben volt jó helyen: az iparág épp akkor indult virágzásnak, mivel egyre többen kezdtek postakocsival, vonattal utazni. Vuittont gyakran küldték úri családokhoz, ahol az utazásra készülők poggyászát kellett elkészítenie, így neve egyre ismertebb lett a felső tízezer körében. 1854-ben saját üzletet nyitott a francia fővárosban: lapos, vászonborítású utazóládái népszerűvé váltak, a régi és nehéz, domború tetejű ládák pedig lassan kimentek a divatból. Egyre praktikusabb és keresettebb modelleket fejlesztett ki, s a termékek minősége messze földön híressé vált. Udvari beszállítóként dolgozhatott XII. Alfonz spanyol királynak, az egyiptomi szultánnak, valamint II. Sándor orosz cárnak is. 1867-ben részt vett a párizsi világkiállításon, ahol kitüntetést kapott innovatív termékeiért, 1885-ben pedig már külföldön terjeszkedett: üzletet nyitott a londoni Oxford Streeten.

A századfordulón Louis Vuitton fia, Georges vette át a vállalat irányítását. Ő teremtette meg a cég igazi arculatát, és intenzív kampányolásba kezdett annak érdekében, hogy termékeik világszerte ismertté váljanak. A vállalkozás 1914-ben a Champs- Élysées-n megnyitotta a világ akkori legnagyobb, utazási kellékeket forgalmazó áruházát, amelyet New Yorkban, Nizzában, Bangkokban, Washingtonban és Buenos Airesben további üzletek követtek. Az újfajta, puha oldalfalú, vízálló utazótáskák gyártását 1959-ben kezdték el, a nyolcvanas évek közepére Európában, Amerikában és a Távol-Keleten már több mint ötven Vuitton-üzlet működött. A társaságnak – amely ma a Louis Vuitton Moët Hennessy cégcsoport része – világszerte körülbelül 300 üzlete van.

tudta-e?

Az LV táskái ma is kézzel készülnek. Egy-egy utazóláda előállítása akár 60 órát is igénybe vehet.

Marketingkampányaiban gyakran találkozhatunk hírességekkel, töb¬bek közt Steffi Graf, Andre Agas¬si, Gisele Bündchen, Scarlett Johansson vagy Catherine Deneuve is adta már a nevét a monogramos márkához, sőt, tavaly Mihail Gorbacsovot is sikerült megnyerni reklámarcuknak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik