Üzleti tippek

Befolyásos arculatváltó

Szervezeti átalakítással és arculatváltással vette át a kormányrudat Steve Varcoe-tól Vidus Gabriella. Az R-time nemrég kinevezett ügyvezetője a magyar médiaiparban egyike lett a legbefolyásosabb női vezetőknek.

Steve Varcoe, az R-time korábbi igazgatójának távozása régóta téma volt, tavaly októberben azonban már kész tényként kezelték a hírt a szakmában. Azóta elég sokan találgatták, ki lesz az utódja. Akkor már tudtad, hogy rád vár a megüresedett pozíció?

– Igen, Dirk Gerkensszel, az RTL Klub vezérigazgatójával beszéltünk már erről a lehetőségről. De mint minden egyes hasonló személyi változásnál, itt is sok kört kellett futni. Már csak azért is, mert noha Steve jelezte szándékát, hogy távozni szeretne, ennek pontos időpontja sokáig nem volt tisztázott.

– Mennyire nagy kihívás átvenni az R-time vezetői posztját és az RTL Klub kereskedelmi igazgatói pozícióját?

– Nagy, de nem akkora, mint amennyire kívülről látszik. Nyolc évet együtt dolgoztunk. Ráadásul Steve is elismerte, hogy amit sikerült elérnie, azt egy jó csapattal a háta mögött tudta megvalósítani. Ennek a csapatnak meghatározó tagja voltam, ráadásul 2004 óta a helyetteseként is dolgoztam. Nagy kihívást jelent viszont, amit most kezdtünk el: a tudatos építkezés, a szervezeti váltás.

VIDus gabriella kedvencei

Tévé: RTL Klub
Újság: HVG, Elle
Rádió: RadioCafé
Netes portál: www.rtlhirek.hu
Könyv: Alessandro Baricco: Selyem
Film: Az én kis falum
Zene: New Order
Hobbi: főzés

– Elég rendhagyó módon, újsághirdetésekben búcsúztatok el Steve Varcoe-tól. Honnét jött az elképzelés?

– Hamar megfogalmazódott bennünk az ötlet, hogy szeretnénk tőle elbúcsúzni. Bizonyos szempontból szerencsések is voltunk, hiszen éppen egy B2B-kommunikációra írtunk ki tendert, amelyben felkértük a meghívott három ügynökséget, hogy találjanak ki erre a kommunikációra is egy jópofa kreatívot.

– Felmerült, hogy a két pozíciót, azaz R-time igazgatói posztját és az RTL Klub kereskedelmi vezetői tisztségét két külön ember töltse be?

– Nem. Ahhoz, hogy a két cég közötti szinergiákat a leghatékonyabban ki lehessen használni, fontos a két pozíció egy kézben tartása.

– Kinevezéseddel párhuzamosan jelentősen átalakítottátok az R-time csapatát, új pozíciókat hoztatok létre. Miért?

– Régóta, egészen pontosan 1999 óta nem nyúltunk hozzá az immár 11 kábelcsatornának is dolgozó cég szerkezeti felépítéséhez. Nem optimalizáltuk a szervezeti létszámot: voltak részlegek ahol többen dolgoztak a kelleténél, és akadt olyan is, ahol bizony kevesebben. A mi szakmánkban ez megengedhetetlen.

Emellett tavaly bevezettünk egy új értékesítési szoftvert, amely megváltoztatta a munkafolyamatokat. Ezt se követte szervezeti változás.

A megújulás februárban kezdődött, és várhatóan szeptemberre válik véglegessé. Jelenleg is nagyon sok munka zajlik. Az már most biztos, hogy a jövőben sokkal több döntési jogkört delegálok a vezetőtársaimnak, akik szakemberek a saját területükön, és így várhatóan még jobb döntések születhetnek.

– A szervezeti változás mellett alapos arculatfrissítésen is átment az R-time csapata. Mi a cél az új imázzsal?

– Az új arculat sokkal tisztább és előremutatóbb, mint a régi. Sugároznia kell a változást: a korábbi, kicsit rideg stílus helyett a mostani egy új, a változásokhoz folyamatosan alkalmazkodó gondolkodásmódot tükröz.

– Az új csapatról készített kreatív és a megújult céglogó nőies arculatot tükröz. Ez egy tudatos változtatás eredménye?

– Egyáltalán nem. De ha elfogadjuk, hogy a cégeket meghatározza vezetője személyisége, akkor igen, én másmilyen vagyok, mint az elődöm. Nem tudatos a nőisségem, de nem bánom, ha mégis így gondolják. Aki ismer, az úgyis tudja, elég határozott vagyok, és keményen is tudok tárgyalni.

– Azon kevés nők egyike vagy, aki felkerült a Marketing&Media „Top 50 legbefolyásosabb ember a magyar médiaiparban” című rangsorára. Örülsz a hírnek?

– Igen, de picit szomorú is vagyok, mert aránytalannak tartom a nők visszafogott jelenlétét a rangsorban. Már csak azért is, mert sok ügynökségénél dolgoznak meghatározó pozícióban nők.

– Szerinted ki a legbefolyásosabb nő a magyar médiaiparban?

– Talán a Hidvéghy Melinda, az Epamedia és az Outdoor vezérigazgatója.

– Befolyásosnak tartod magad?

– A média széles területet ölel fel. Az egész média területén nem tartom befolyásosnak magam, abban a szektorban, ahol dolgozom, a pozíciómnál fogva az vagyok. Hogy a személyemet tekintve is az vagyok-e, azt döntse el a szakma.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik