Csupán a magyar piacon sugározhatja a Szentkirályi Ásványvíz Kft. azt a reklámfilmet, amelyhez nem kisebb nevet, mint Luís Figót sikerült megnyerniük reklámarcnak a következő két esztendőre – nyilatkozta a Marketing&Médiának Balogh Levente, a társaság igazgatója.
A bejelentés csak annak tükrében meglepő, hogy a vezető korábban a portugál aranygeneráció csillagának leigazolását pontosan azzal magyarázta, hogy a Szentkirályi a jövőben nagyobb hangsúlyt szeretne fektetni a nemzetközi jelenlétre. Azaz a tavalyi három százalékról két éven belül tízre kívánja növelni a Magyarországon kívül értékesített ásványvizek arányát. A vezető megerősítette, annak ellenére, hogy a spotot csak a magyar közönség élvezheti április második hetétől, a hazai mellett a jövőben a nyugat- és közép-európai piacra is koncentrálnak. Nem tartanak attól sem, hogy a Szentkirályi név használata a külföldiek számára problémás lenne. Balogh Levente jelezte: érzékelték a problémát, de egységesen a magyar névvel kell meghódítani a vásárlókat. Jó ómen lehet, hogy a múlt heti budapesti sajtótájékoztatón Luís Figónak problémamentesen sikerült kiejtenie a piacvezető márka nevét.
Sármos reklámarc
A vállalat semmit sem bízott a véletlenre. A speciális körülmények között, a cég szentkirályi üzemének területén forgatott kampányfilmhez a 2002-es nemzetközi Berlini Filmfesztivál rövidfilm-kategóriájának Kristály Medve díjazottját, a 35 éves Guy Nattivot kérték fel. A rendező munkáját a cég állandó ügynöksége, az Allison Advertising segítette. Hogy a víz nemzetközi felfuttatásában a Barcelona és a Real Madrid egykori, az Internazionale jelenlegi sztárjának mekkora szerepe lesz, az ma még kétséges, annyi viszont biztos, hogy sok magyar háziasszony szívét megdobogtatja majd a Zsédát leváltó új márkaarc. Elgondolkodtató, hogy a cég marketingstratégiájában először egy hazai zenei csillagra, majd egy világklasszisra épít, de Balogh Levente szerint van összefüggés, mivel mindkét sztár azt a tisztaságot testesíti meg, úgy a művészetben, mint a sportban, amelyet a Szentkirályi képvisel.
A hazai reklámszakmában egyébként nem divat, vagy általában nincs is rá keret, hogy magyar márka világklasszist szerepeltessen spotjában, főként nem úgy, hogy azt csak a hazai közönség élvezheti. Nota bene, nem sok hazai brand tör külhoni babérokra. Még a hungarikumnak számító Pöttyöst forgalmazó Friesland is úgy nyilatkozott lapunknak, a vállalat elsősorban a lokális piacra koncentrál, ezért stratégiailag nem indokolt, hogy globális reklámarcot használjon hirdetéseiben.
Klasszisokat hívnak
Tudat-e?
A Szentkirályi Ásványvizet Közép-Európa mellett Dubaiban, Ausztráliában és az Egyesült Államokban is forgalmazzák.
A multinacionális brandek közül is többen nélkülözik itthon a nemzetközi nagyágyúikat. „A Vodafone ésszerűen egyensúlyoz a központi irányok – alapvetően a márka által kijelölt előírások, például a személyiségek kommunikációs bevetése – és a helyi kultúra adta lehetőségek között. Így nincs akadálya annak, hogy helyi hírességekkel dolgozzunk. Az persze a mi felelősségünk, hogy az adott személyiség megfeleljen a márkaképünknek, aktuális kommunikációs súlypontjainknak. Így kerülhetett a képbe Kásás Tamás, de nagy lehetőséget látunk Hamiltonban is, akibe a cég sokat invesztál és akitől sokat vár marketingszempontból is” – nyilatkozta Nagy Bálint, a vállalat kommunikációs igazgatója. De az idén nem az ásványvízgyártás zászlóshajójának számító társaság az egyetlen, amely mélyebben a zsebébe nyúlt, a konkurens Visegrádi szintén nemzetközileg ismert sztárral, Christopher Lamberttel dolgozik majd.
Top-labdarúgó reklámarcok
Alessandro del Piero Adidas, Disney, Pepsi, Suzuki, GE
David Beckham Gillette, Adidas, Pepsi, Vodafone, Marks & Spencer, The Walt Disney Company, David Beckham Fragrances, Motorola
Ronaldinho Pepsi Co. (Pepsi, Lays), Danone, Hyundai, Lenovo
Ronaldo Siemens
Ruud van Nistelrooy Nike, Coca-Cola
Thierry Henry Pepsi, Nike, Reebok, Renault
Zidane Adidas, Volvic, Ford