A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (Maksz) médiaszekciójába tartozó médiaügynökségek sérelmezik az RTL Klub és a Tv 2 által előírt szerződéses feltételeket. Az ügynökségek fő problémája, hogy szerintük a televíziók nem támogatják a szakmai alapon való médiatervezést, ez pedig rontja a kampányok hatékonyságát és hátrányos a hirdetők üzleti eredményességére nézve. A médiaszekció tagjai ezért a jelenlegi pénzügyi szemléletű hirdetésértékesítés megváltoztatását kezdeményezik.
A Maksz-tagok ennek érdekében több ponton is változtatnának a szerződéses gyakorlaton. Egyrészt jelenleg nem tudnak kellő pontossággal célozni reklámszpotjaikkal. Csak indokolatlanul magas felárral lehetséges, hogy a hirdetők kampányait az ügynökségek által kívánatosnak tartott napokon és napszakokban sugározzák. Másrészt a nézettségingadozások miatti alulteljesítések esetén nem ügyfél-, hanem kampányszintű elszámolást alkalmaznak a csatornák. Harmadrészt a kampány közben szükségessé váló szpotcsereigényeket pluszköltséggel drágítják meg, ez pedig szerintük a digitális technika esetében indokolatlan.
„A fenti problémák kezelése érdekében egyeztetést kezdeményezünk a kereskedelmi csatornákkal annak érdekében, hogy közösen alakítsanak ki olyan megoldást, amellyel a hirdetők felé való vállalások teljesítése garantálható” – áll a médiaszekció közleményében. A felvetéssel kapcsolatban megkerestük az RTL Klubot és Tv 2-t, ám egyik televíziónál sem kívántak nyilatkozni, valamint értetlenségüket fejezték ki amiatt, hogy a Maksz első körben miért a sajtót és nem őket kereste meg felvetéseivel.