Üzleti tippek

Autóra hangszerelt világsiker

A két testvér által hat éve alapított Dension Audio Systems sikere is azt mutatja, hogy saját fejlesztéssel akár a nemzetközi piac is meghódítható.

Az alapötletet az adta, hogy még a DVD-k világában is limitált a hanghordozók tárolókapacitása. Így kezdett hozzá két testvér, Lukács József és Lukács Endre cége a saját fejlesztésű, személygépkocsiban használható MP3-lejátszók gyártásához. Később már autórádióba is be tudták szerelni a készüléket. A 2003-ban bevezetett következő termékgeneráció a saját háttértár és lejátszó használata helyett az egyre népszerűbbé váló iPod autós felhasználását tette lehetővé. Akkor ez világújdonság volt.
Szijj Attila ügyvezető szerint az igazi növekedési lehetőség akkor érkezett el, amikor a világ legnagyobb autógyárai is felfigyeltek a termékre. Ma már elmondható, hogy az autóipari szórakoztatóelektronikai illesztőberendezéseket fejlesztő és gyártó Dension Kft. termékeivel a legmodernebb, gyári audiorendszereket illeszti az iPod, MP3-lejátszó, USB szabványú háttértárakhoz, illetve BT-kapcsolattal rendelkező telefonokhoz.
Termékeikkel öt földrész piacán vannak jelen. Egyik saját fejlesztésű termékük, a járműspecifikus ice>Link Plus elnevezésű kommunikációs rendszer az Informatikai és Hírközlési Minisztériumtól 2006-ban megkapta a Magyar Innovációs Nagydíjat. A termék egyedisége abban rejlik, hogy az iPodot, a gépkocsi már meglévő kábeleihez illesztve, roncsolás nélkül képes a rádió CD-váltójához kapcsolni.

Névjegy



Cég neve: Dension Audio Systems Kft.
Alapítás éve: 2001
Ügyvezető: Szijj Attila, 43 éves
Alapítók: Lukács József (46) és Lukács Endre (42)
Ágazat, főtevékenység: autóipari elektronikai berendezések gyártása
Alkalmazotti létszám: 104
Árbevétel: 2 667 000 000 forint
Indult-e korábban a pályázaton? Nem

Elsősorban megmérettetést várt az Üzlet & Siker pályázatától Szijj Attila, aki úgy véli, hogy az elnyert cím, az elismerés főként publicitást eredményez, és ez elsősorban a munkaerő megtalálása és megtartása miatt fontos. Az ilyen elismerések a piacon leginkább a partneri kapcsolatok kialakítása során és a cég munkaerővonzó képessége szempontjából számítanak szerinte.

Ami a kkv-szektor lehetőségeit illeti, Szijj Attilának az a véleménye, hogy a növekedésre képes cégeknek van jövőjük. Az ilyenek számára fontos, és ez sikerük kulcsa is, hogy nem költségszempontból, hanem idő alapon versenyeznek. Termékeik nem azzal tűnnek ki, hogy olcsóbbak vagy hasznosabbak, mint a konkurencia által kínált áruk, hanem azért érdemes ezeket választani, mert a lehető legrövidebb időn belül, lehetőleg már az igény jelentkezését követően a vevők rendelkezésére állnak.

Arra a kérdésre, hogy a mostani gazdasági megszorító intézkedések közepette, politikailag instabil légkörben, sokszor monopolisztikus piacokon mi lehet a kitörési pont a kkv-k számára, tömören csak ennyit mond az ügyvezető: a termékfejlesztés. A Dension Kft. eddigi sikertörténete azt mutatja, hogy az eredményes vállalati filozófia valóban megfogalmazható egyetlen szóban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik