– Régebben a Tv 2 recepciójával szemben piros, sárga és zöld színű lámpák értékelték a nézettségi eredményeket, a hangulatot és a kereskedelmi bevételek alakulását. Utóbbi most milyen színű lenne?
Kovács Krisztián kedvencei
Tévé: Tv Paprika
Tévéműsor: Doktor House
Újság: Borbarát
Rádió: zenei rádiók
Netes portál: Hírkereső, Index
Könyv: Tamási Áron: Ábel a rengetegben
Film: Hair
Hobbi: főzés
– Magyarán teljesülnek az idei tervek?
– Jól állunk, de az év vége azért még hátra van. December elég erős hónap, azonban amíg le nem zárjuk a 2007-es évet, addig konkrét végeredményről nem mernék beszámolni.
– Várdy Zoltán még részt vesz a médiatárgyalásokon, vagy szabad kezet kaptál?
– Ő szeptembertől vette át a vezérigazgatói feladatokat, ezt megelőzően öt évig dolgoztunk együtt, tehát tudta, hogy mire számíthat a kinevezésemmel. De a kérdésre válaszolva: kereskedelmi igazgatóként teljesen szabad kezet kaptam, ám nyilván vannak olyan stratégiai kérdések, amelyekben egyeztetünk.
– Tervezel valamilyen változtatást a csatorna kereskedelmi munkájában?
– Az elmúlt években én is részt vettem a döntések előkészítésében, úgyhogy ez nem olyan, mint amikor új helyre megy az ember. Egy jól működő és sikeres csapatot vettem át, ezért ezen nem szükséges változtatni.
– A Tv 2 számára kereskedelmi szempontból mi a nagyobb probléma: az RTL Klub nézettségének javulása, távolodása a Tv 2-től, vagy a tematikus televíziók összessé¬gében növekvő nézettsége?
– Fontos a versenytárs piaci helyzete, de számunkra az a legfontosabb, hogy miként tudjuk elérni a céljainkat. Ezért mi erre összpontosítunk.
– A tematikus csatornák előretörése valamilyen szinten csak érinti a kereskedelmi munkát, nem?
– Nyilván, hiszen mint nemzetközi tendencia ez létezik és nem csak minket érint. Ezért fontos, hogy megtaláljuk azokat az új bevételi forrásokat, amelyekkel kompenzálni tudjuk ezt a folyamatot. Nyitva kell tartani a szemünket, hogy milyen lehetőségek adódnak. Ilyen lehet egy kábelcsatorna, vagy egyéb platform, amit a Tv 2 az érdekkörébe vonhat.
– Ennek ellenére már egy kábelcsatornát sem értékesít a Tv 2.
– A Jetix vagy a Spektrum nem a saját televíziónk volt. Ez nem bizonyult jó üzleti modellnek, ezért ebből kiszálltunk. A jövőben elképzelhető, hogy ne egy lábon álljunk, csak a jogi környezet ezt még nem teszi lehetővé.
– Az eddigi médiatárgyalások alapján milyennek ígérkezik a jövő év?
– Még elhamarkodott lenne következtetéseket levonni. Az látszik, hogy jó irányba megyünk, két-háromszázalékos növekedéssel számolunk, s ez tarthatónak is tűnik. A tévés piac egésze növekedni fog, más médiatípusoknál viszont nem tudom, hogy mi várható. Ám az is elképzelhető, hogy nem nő a teljes piac, lehet, hogy inkább csak a költések átrendeződéséről van szó.
– Tervbe volt véve, hogy jövő évtől pénzt kértek a kábelcégek-
től a Tv 2 műsorának továbbításáért. Úgy tudom, hogy ezt a kábeltársaságok elutasították. Ezek szerint kénytelenek voltatok meghátrálni?
– Továbbra is célunk, hogy függetlenül a platformtól és a szolgáltatótól, az értéket képviselő tartalomért megkapjuk a megfelelő ellentételezést. A Tv 2 műsorai olyan értéket képviselnek, aminek meg kell fizetni az árát. Néhány éve még az volt a célunk, hogy minél több nézőhöz eljussunk, ezért ingyen adtuk a programunkat. Most már az a helyzet, hogy a saját szolgáltatásaikat a mi márkanevünkkel adják el.
– Miért nem sikerült elérni, hogy fizessenek a kábelcégek?
– Az, hogy egy tematikus csatornát nem továbbíthatnak ingyen,
teljesen természetes. Valamiért a mi esetünkben nem tartják ilyen természetesnek, hogy fizessenek az erős brandet képviselő műsorainkért. Azon dolgozunk, hogy megtaláljuk azt az üzleti modellt, ami mindkét fél számára elfogadható.