A fogyasztóvédelem szerint a 2007. május és június közötti időszakban folytatott reklám silány kifejezésmódja a gyermekeknél értékrendbeli torzulást, értékzavart idézhet elő. A bemutatott hamis értékrend a gyermekek személyiségét, erkölcsi fejlődését és erkölcsi érzékét „nagymértékben hátrányosan” befolyásolja – indokolja a hivatal a büntetést.
A százmililós bírság mellett a regionális fogyesztóvédelmi hatóságok összesen 2,6 millió forintbüntetést róttak ki köztéri reklámozókra ugyanezen ügy miatt. Ám a kampányban részt vevő elektromos médiumokat a hatóság „nem piszkálta” – írja a lap. Az Önszabályozó Reklámtestület először kifogástalannak minősítette a kampányt, majd a támadások után úgy fogalmazott: a tévés szpotokból kiderül, valójában miért használják a szlogent, az óriásplakátokról azonban nem.
Maurer Andor, a Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója értetlenül fogadta a bírságolást. A cég a kampány előtt kikérte a reklámtestület véleményét, amely nem talált benne etikai kifogást.
![](https://24.hu/app/uploads/2025/02/ruszin-e1739693801142-320x180.jpg)
Egymásnak esett Hadházy és Magyar Péter Ruszin-Szendi Romulusz miatt
Hadházy bírálta a volt vezérkari főnököt, a Tisza első embere viszont megvédte.