Üzleti tippek

Fiatalok a célkeresztben

admin
admin

2007. 11. 27. 12:00

Alaposan átalakítja műsorstruktúráját a Discovery Channel – jelezte lapunknak adott interjújában Maurizio Vitale, a tévétársaság Európáért, a Közel-Keletért és Afrikáért felelős marketingalelnöke.

– Miben változik a műsorkínálat a korábbiakhoz képest? Mik maradnak ki és mik kerülnek előtérbe?

– Szórakoztató, de helyi alapoktól érkező legyen – ez volt a fő irányelv, s ez alapján strukturáltuk újra az adó kínálatát. Globálisan jelentkező trend, miszerint a televízió inspirál arra, hogy jobb legyél. Ennek érdekében jelentősen csökkentjük a világháborúkkal foglalkozó programjainkat, és mivel ma már elcsépeltek a cápákról, veszélyes ragadozókról szóló filmek, az ilyen típusú műsorokból is kevesebb kerül majd képernyőre. Nézőink valódi, ugyanakkor a mindennapokban tetten érhető, megvalósítható izgalmakra kíváncsiak.

– Kikhez szólnak majd a programok?

– Új, valós történeteket feldolgozó műsorainkkal a férfinézőket célozzuk meg. Elvisszük őket a legkeményebb munkák, a leggazdagabb emberek, a legmámorítóbb sebesség és a legizgalmasabb tudomány világába. A „nagy gyerekeket” – merthogy ők, a minden férfinézőben rejlő gyerek jelenti valódi célcsoportunkat – a bűnözés és bűnüldözés témaköre szintén foglalkoztatja, ennek érdekében az új struktúránkban ilyen programok is főszerepbe kerülnek. Ami pedig a további terveket illeti, hamarosan a jövőkutatással, az időjárás megismerésének tudományával, a modern kultúra trendjeivel és a katasztrófák világával foglalkozó programokkal bővítjük kínálatunkat.

– Az internetes televíziózás és a netes tartalmak mennyire fontos célterületei a Discoverynek?

– Napjaink kiemelkedően fontos szegmenséről van szó, hiszen óriási iramban nő a webes tartalmakat keresők és felhasználók száma Európa-szerte. Csatornánk számára ez a terület egyre inkább külön stratégiai kérdést jelent, középpontjában az interaktivitással. Jelenleg minden országban, ahol jelen vagyunk, az adott ország nyelvén érhető el a Discovery website-ja. Műsoraink – számos egyéb érdekes anyag mellett – videoklip formájában letölthetők, de folyamatosan újabb és újabb ötletekkel, tartalmakkal rukkolunk elő.

Ismeretterjesztésre hangolva


A Discovery Channelt a dokumentum televíziózás egyik úttörője, John Hendricks alapította 1989-ben. Napjainkra a Discovery Networks 18 csatornát működtet a világ 108 országában, 35 nyelven sugárzott műsorai összesen 235 millió háztartásba, mintegy 781 millió előfizetőhöz jutnak el. Európában 12 csatornát működtetnek, mintegy 163 millió nézőt elérve. Legismertebb adói a Discovery Channel, az Animal Planet, a Discovery Science és a Discovery Civilisation. A vállalatcsoport jelenleg négy részvényes tulajdonában van.

Maurizio Vitale

A Discovery Channel Európáért,
a Közel-Keletért és Afrikáért felelős marketingalelnöke
n 1968-ban Nápolyban született
n Milánóban és Londonban folytatta felsőfokú tanulmányait, kommunikáció szakon diplomázott
n 1996-ban a BBC-nél kezdte karrierjét grafikus dizájnerként
n 1998-ban az MTV-hez került a kreatív produkciós csapatba, amelynek később vezetője lett. Nyolc évet töltött a zenecsatornánál, a Discovery Channelhez 2005 októberében csatlakozott

– Akkor hát nem véletlen, hogy a közelmúltban a csatornát birtokló Discovery Communications internetes céget vásárolt?

– A howstuffsworks.com ismeretterjesztő portál megszerzése új együttműködésre, tevékenységünk szélesítésére ad lehetőséget. A csatorna minden dolgozója örömmel üdvözölte a lépést, mivel mindannyian tudjuk, ezáltal jobbak lehetünk, többet nyújthatunk a közönségnek. Újabb konkrét felvásárlási tervről nem tudok beszámolni, azonban folyamatosan keressük a lehetőségeket.

– Ha már a stratégiánál járunk, jelenleg melyek a tévétársaság számára legfontosabb földrajzi régiók?

– Mindenekelőtt Európát, azon belül is a közép-európai térséget említeném, itt ugyanis különösen erős, nagy értéket képvisel a Discovery márka ismertsége. Elsődleges célunk, hogy ezt az előnyt megőrizve folytassuk az elmúlt évek kiemelkedően sikeres üzleti tevékenységét. Ennek érdekében esett át a műsorkínálat egy alapos frissítésen.

– Sokban különböznek a magyar nézők a mediterrán országok Discovery-rajongóitól?

– Az önök régiójában az emberek szakértők akarnak lenni mindenben, széles látókörre igyekeznek szert tenni, mindezt olyan mélységben, amennyire csak lehet. Magyarországon és a szomszédos országokban még mindig erősen él az emberekben, hogy a tudás hatalom. Emellett – mivel számos titkolt időszak volt a történelmükben – az ezekkel foglalkozó programok szintén érdeklődésre tartanak számot. Ezzel szemben a mediterrán térség nézői inkább kikapcsolódást, könnyed szórakozást keresnek a Discoveryn, és jobban érdeklődnek a multikulturális témakörök iránt.

– Programjaik előállításában fontos szerepet kap a lokalitás. A Discovery marketingtevékenységében mekkora teret engednek a helyi kezdeményezéseknek?

– Azt mondhatom, hogy ötven százalékban globális, ötven százalékban pedig helyi ötletekre alapozzuk marketingtevékenységünket. Központilag, de közösen gondolkodunk. Közösen határozzuk meg a stratégiát úgy, hogy minden egyes piac véleményét, tapasztalatát ötvözzük. Havonta egyszer összeül a regionális fórumunk, a márkatanács, amelyben minden egyes piac kreatív igazgatója részt vesz. Munkánk során a lehető leghatékonyabban próbáljuk ötvözni a globális üzenetet a helyi kultúrákkal, így lehet ez a nagy szervezet egyszerre egységes, ugyanakkor meglepően sokszínű és rugalmas. Azt hiszem ez az, amit a leginkább szeretek a Discoverynél, ugyanis egyik korábbi munkahelyemen sem tapasztaltam ilyen szintű érdeklődést egymás iránt, odafigyelést a másik kultúrájára.

– Hogyan tudják megszólítani a reklámra egyre inkább „immunis” fiatal közönséget? A gerillamarketing eszközei mennyire kapnak teret a marketingtevékenységükben?

– Nagy értéket tulajdonítok a gerillaeszközöknek, hiszen kreatívak és szórakoztatók, alkalmazásukkal pedig a márka direkt módon kerülhet kapcsolatba a fogyasztóval. Csoportszinten nyitottak vagyunk minden ilyen jellegű intelligens eszközre, mert manapság a hagyományos marketing már nem elég. A Discoverynél arra törekszünk, hogy a fiatalokat az események sodrába juttassuk, kimozdítsuk őket kényelmi zónájukból. Új stimuláció, új információ kell nekik, hiszen e generáció tagjai sokkal önállóbbak, tapasztalataikon alapulva fogadják el igaznak az őket érő információkat. Műsorainkkal éppen arra törekszünk, hogy inspirálva szórakoztassuk őket, ugyanakkor meghagyjuk nekik, hogy maguk fedezzék fel a tudást.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

THE ASSASSINATION OF GIANNI VERSACE: AMERICAN CRIME STORY "The Man Who Would Be Vogue" Episode 1 (Airs Wednesday. January 17, 10:00 p.m. e/p) -- Pictured: Edgar Ramirez as Gianni Versace. CR: Jeff Daly/FX
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.