Üzleti tippek

Jól fizetnek a betiltott futóversenyek

admin
admin

2007. 11. 23. 09:45

Miközben a csepeli alpolgármester - szocialista és fideszes egyetértéssel - a héten betiltotta volna a budapesti utcai futóversenyeket, a szponzorok sok millió forintot költenek ezekre az eseményekre.

A döntés másnapján Demszky Gábor főpolgármester már vissza is dobta a döntést az illetékes bizottságnak, a csepeli polgármesterrel munkatársunk készített interjút. A Marketing&Média pedig utánajárt, mekkora jövedelmet hoznak ezek a versenyek.


A városi futás nemcsak a futók saját szabadidős programja, mi sem bizonyítja jobban, mint az egyre nagyobb számú közönség, amely gyerekekkel, családdal, barátokkal szorít a hosszabb távokon izzadókért. S hogy ezek a futások nem „csak” a száz vagy ezer méterek legyűréséről szólnak, visszatükröződik a futónapokat támogató szponzorok elkötelezettségében és aktivitásában.


A megmérettetések népszerűségét mutatja az is, hogy csak szeptembertől december közepéig 80 futóversenyt rendeznek Magyarországon, többségüket (60) vidéki városokban. Budapest ezalatt a néhány hét alatt olyan nagy rendezvényeknek ad otthont, mint a Metro Nemzetközi Reggeli Futás a Margitszigeten, a Nike Budapest Nemzetközi Félmaraton, a K&H olimpiai éjszakai futás, a Plus Budapest Nemzetközi Maraton vagy éppen a Coca-Cola Női Futógála.

Bemelegítés

A Flora margarin az idén májusban már névadó szponzorként jelent meg a 19. Flora Női Futónap és Fitneszfesztiválon, és a testmozgást a Szeresd a szíved! elnevezésű programjába is beillesztette.


Három évvel ezelőtt a társaság még csak promócióval és kóstoltatással látogatott ki a futóversenyre, az ezt követő évben pedig már kiemelt társszponzori szerepet is vállalt, majd a korábbi névadó visszalépését kihasználva az idén „nevére vette” az eseményt. „A kis lépések filozófiáját valljuk akkor, amikor egy három lépcsős kommunikációra építve igyekszünk a fogyasztók személyes kötődését kialakítani a márkával” – avat be a holisztikus megközelítés részleteibe Peresztegi Ágnes, a márka regionális menedzsere.


Célegyenesben

A futóversenyekkel névadó szponzorként együttműködők tábora igen népes. A fent említetteken kívül olyan márkák tartoznak ebbe a körbe, mint az Invitel, a T-Com, a PanTel, a Gatorade vagy az E.On. Többségük egy-egy kiemelten fontos piaci területre koncentrál akkor, amikor a futóversenyek támogatóinak sorába lép. Az Invitel Családi Sportnapjainak helyszínei között például Dunaújváros, Békéscsaba, Veszprém szerepel, míg a T-Com Vivicittá Városvédő Futásait Szegeden, Kaposváron, Egerben rendezi meg. De nagyszabású futóversenyeket szerveznek Kecskeméten és Debrecenben is.

Számháború

A Budapest Sportiroda által Budapesten és vidéki nagyvárosokban szervezett futásokon alkalmanként több ezer induló áll rajthoz. A szponzorok számára természetesen fontos iránymutatást jelent a résztvevői szám, hiszen ez az események megítélésének egyik fontos összetevője, akár az indulók, akár a kísérőként, érdeklődőként, a programok miatt kilátogatók számáról van szó. Mivel a különböző szervezők által gondozott események látogatószámának meghatározása sok esetben inkább számháborúhoz hasonlít, az értékeléskor a becsült adatokon túl érdemes egy-egy konkrétumon alapuló részeredményt is figyelembe venni. A futás esetében például a célba érkezettek időeredményeinek listáját.

„A budapesti versenyek mellett egyre nagyobb a vonzereje a vidéki városok futónapjainak” – mondta Kocsis Árpád, a Budapest Sportiroda ügyvezetője. Alkalmanként 3-5000 ember indul a különböző távokon, és ezek az események a szórakoztató műsoraikkal együtt sok esetben a város kiemelt programjává növik ki magukat.

Hangsúlyozta: „a városok lakosainak a hétvégeken olyan szabadidős eseményt kell szerveznünk, amely az egészséges életmódhoz kötődő értékei mellett a gondos szervezésen alapul. A közlekedéshez kapcsolódó informálásra eddig is nagy hangsúlyt fektettünk, de további erőfeszítéseket kell tennünk a városvezetéssel és a forgalomirányítókkal közösen. Fel kell építenünk a versenyek társadalmi támogatottságát, szerethetővé kell tenni ezeket a futásokat. Ezek azonban csak részben szerethetők, ha korlátozások vannak.”


Viszik a lángot



MM: A bank a futóversenyekkel milyen márkaértékeire igyekszik ráirányítani a figyelmet?
Horváth Magyary Nóra: A K&H olimpiai futások azt a dinamizmust és az energiát képviselik, amelyet a márka is kifejez. Az olimpiai mozgalommal való kapcsolatunk immár hétéves. Az ötkarikás játékok az olimpikonokon keresztül jól képviselik azt az elhivatottságot, amellyel meg kívánunk felelni az ügyfeleink igényeinek.

MM: A MOB és a futóversenyek szponzorálása milyen módon egészíti ki
egymást, mi az alapvető kommunikációs feladat?
Horváth Magyary Nóra: A futóversenyeket olimpiai programunk égisze alatt támogatjuk, s ennek révén lehetővé válik, hogy versenyenként 3–5 ezer ember személyesen is átélje az olimpián és a sporton keresztül közvetített értékeinket.

MM: A MOB szponzorálását a bank időről időre erőteljesen kommunikálja,
illetve folyamatosan beszél a szponzorálás tényéről. A futás esetében elsősorban az események saját marketingjére, kommunikációjára „hagyatkozik”. Mi az eltérés oka?
Horváth Magyary Nóra: A K&H olimpiai futóversenyek szervezőinek kommunikációs szakértelme és gyakorlata is elsőrangú, s természetesen mértékben támogatják a névadó szponzort. Az olimpiai mozgalom esetében viszont nem lehet elvárni, hogy a Magyar Olimpiai Bizottság teljes kommunikációs kapacitását és figyelmét egyetlen szponzorra összpontosítsa, s nem is vagyunk névadói a MOB-nak.


vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Megszólalt Havas Henrik

Miniature figures near Bitcoin physical coin. Futures on Bitcoins increased by more than 20% after their American debut on the Chicago Cboe Futures Exchange.  (Photo by Manuel Romano/NurPhoto)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.