Üzleti tippek

Medián WebProfile: a fiatalok online érdeklődése

A hazai internetezők közel 30 százaléka 15–23 éves, azaz közép- és főiskolás korú. Az életkor szerinti megoszlást mutató grafikonon jól látszik, hogy a 15–22 évesek mellett a 25–32 évesek között találjuk a legtöbb internetezőt. A két kiemelkedő korcsoport között azonban fontos különbség, hogy hazai népességben jelentősen több a 25–32 éves, így egyértelműen a 15–22 évesek között a legnagyobb az internetezők aránya.

A diákkorúak meglehetősen csekély érdeklődést mutatnak a politikai, közéleti, gazdasági weboldalak hírei iránt, sokkal inkább az online szolgáltatásokat keresik. A legtöbb időt kapcsolattartásra fordítják, ez döntően csevegést, üzenetváltást, levelezést jelent. A chat.hu felhasználóinak több mint kétharmada 24 év alatti, míg a MS Live Messenger esetében ez az arány 55 százalék, a diákkorú netezők közel fele használja ezt a szolgáltatást. A fiatalok e-mail használata alig haladja meg az átlagos mértéket, míg a közösségi website-okon ez a korcsoport a legaktívabb.



Medián WebProfile: a fiatalok online érdeklődése 1


A diákok értelemszerűen előszeretettel használják a tanuláshoz segítséget nyújtó weboldalakat, így a 24 évnél fiatalabbak aránya az átlagnál nagyobb a Sztaki szótár (40 százalék), a Magyar Elektronikus Könyvtár (45 százalék) vagy a webforditas.hu (55 százalék) látogatói között. Abban nincs semmi meglepő, hogy az online játékoldalakat többnyire fiatalok keresik fel, és az is érthető, hogy az online menetrendeket használók közel fele 24 év alatti, hiszen ez a korcsoport jellemzően tömegközlekedéssel utazik. Az utóbbi arány ugyanakkor azt is jelzi, hogy milyen tudatosan használják a fiatalok a világháló információit.


A tematikus weboldalak látogatottságát vizsgálva ki kell emelnünk az IT-tech témakört, a látogatók 46 százaléka 24 év alatti, háromnegyedük fiú. A következő témakör a sorban a sport, ahol a látogatók több mint 30 százaléka diákkorú, az IT-témánál tapasztalthoz hasonló mértékű fiútöbbséggel. A harmadik helyen is döntően fiúk által kedvelt témakör végzett, az autós weboldalak látogatóinak 29 százaléka 24 év alatti. Az online női magazinoknak a fiatalok érdeklődési sorában csak a negyedik hely jutott, látogatóik valamivel több mint negyede 24 év alatti.


A táblázat a 24 év alatti internetezők nemek szerinti megoszlását, valamint az összes látogatóhoz viszonyított arányát mutatja a fiatalok által leginkább használt website-okra, webes szolgáltatásokra vonatkozóan a Medián WebProfile október második heti adatai alapján.


Medián WebProfile: a fiatalok online érdeklődése 2

Ajánlott videó

Olvasói sztorik