Az idei tanév kezdete feltehetően megterhelt mindenkit, aki a közterületi médiával foglalkozik, de az is megeshet, hogy csupán arra jutottak a hirdetők, hogy a tanévkezdés mindig magától beinduló, nyüzsgő folyamat, nem volna szerencsés megzavarni azt. Így alakulhatott, hogy a nyaralások utáni „újrakezdés” időszakában nem találkozhattunk magas felületszámmal megjelenő kampánnyal, s ebből következően nagy kihasználtsági adatokat sem könyvelhettünk el a hónap végén. Tovább folytatódik az előző hónapokkal kapcsolatban már említett tendencia, miszerint a gyalogosforgalmat könnyen elérő citylighteszközök esetében ismét jelentős a lemaradás az előző év azonos időszakához képest. Szerencsésebb a helyzet az óriásplakátok terén, ezen felületek eladási hatékonysága megfelel a referencia-időszaknak. Aggasztó jelenség azonban, hogy ha az arányszámok mögé tekintünk, azt látjuk, hogy a tavaly szeptemberi adatokhoz képest jóval alulteljesítő citylighttulajdonosok valójában felületszám tekintetében a piac meghatározó szereplői; így – kis fejszámolás után – végképp alacsony abszolút számokat kapunk.
Az egységes felülettípust használó kampányok közül toplistára került a média több képviselője is, egy áruházlánc, egy OTC-termék, egy oktatási kapmány, valamint egyéb önálló márkák. Óriásplakát-kampányok tekintetében a toplistát a személygépjárművek, illetve a kereskedelmi láncok uralják, de felkerült két pénzügyi szereplő is.
A vegyes kampányok tekintetében a vizsgált hónapban két szektor fedte le szinte teljes egészében a tízes ranglistát; az it-telekommunikáció, valamint a média reklámjai mellé csupán egy bank, egy autó, egy női fehérneműmárka, valamint egy TCR kampány került fel.
A Full Monitoring módszertana:
A Full Monitoring az OM Audit havi rendszeres felmérése, amelynek adatgyűjtése minden hónap 6-a és 11-e közt készül. Az adott periódusban az OM Audit felmérői meglátogatják az összes ismert tulajdonosú standard (euro és avenir méretű óriásplakátok, citylight- és midilightberendezések, magnum- és backlightfelületek és a hirdető oszlopok) magyar közterületi hirdetőeszközt, s azok minden felületét lefényképezik. Ezek alapján a kutatók minden felületen azonosítják az oda kihelyezett kreatívot, s kiegészítő információkkal ellátva helyezik be egy lekérdező szoftverrel könnyen elemezhető adatbázisba.
A felmérés teljes körű, azaz mintavételi hibája nincs. Ugyanakkor természetszerűleg nem tartalmazza azokat a kéthetes hóközi kampányokat, amelyek még nem voltak kiragasztva a felmérési időszakban. Ugyanezen okból a késve kiragasztott kampányok adatai is csak részben jelennek meg az adatbázisban.
Akár 800 forintos óradíj, eltűnő mikuláscsomagok a szélvédőkről – ezt hozhatja a parkolási rendszerváltás Budapesten
Karácsony Gergely és Vitézy Dávid javaslatait egybegyúrták. A zöld rendszámosok és a városi terepjárók tulajdonosai vesztesei lehetnek a módosításnak, a BKK-bérlettel is rendelkező autósok viszont kedvezményre számíthatnak.