Üzleti tippek

Bemutató: Renault Laguna

A minőség szó hangzott el legtöbbször az új Laguna bemutatóján. Minőségével a harmadik generációnak az első háromban kell lennie a kategóriában.

Szokatlan őszinteséggel az új generációs Laguna bemutatóján a Renault elismerte az előd megbízhatósági gondjait. Most azonban állítólag minden szebb és jobb lesz, a modellváltással minőségi offenzívát indítanak. Három évre vagy 150 000 kilométerre szóló garancia igyekszik bizalmat kelteni a termék iránt.

A dizájn véletlenül sem veri ki a biztosítékot. Patrick Pelata, a Renault termékfejlesztési igazgatója meg is mondta, hogy nem formatervezési díjakat akar, hanem olyan kocsikat, amelyeket minél többen megvesznek.

A Laguna akkor igazán meggyőző, ha már benne ülünk. Igényes belső tere minőségérzetével megelőzi az új Mazda6-ot, a Mondeót, a Passatot. Ritka szépek a felületek, persze a sajtóbemutatón az Initiale csúcsmodellt és a szintén nem alap Dynamique-kivitelt vezettük.

Kár a szűk hátsó fejtérért. Aki magas, annak a lába bőven elfér, a feje viszont nem. Ezzel szemben az ülés és a felfüggesztés is kényelmes.

Sportos vezetéshez továbbra is vannak jobb autók hasonló méretben, de az új Laguna jóval agilisabb az elődnél. Megnyugtatóan bírja a gyors kanyarokat, és útfekvésén 2008-tól tovább javíthat a négykerék-kormányzás. A hátsó kerekek elfordulását elektronika irányítja, a rendszer tehát merőben eltér több japán autógyártó másfél–két évtizeddel korábbi mechanikus megoldásaitól.

Kis és nagy dízelek

Kétféle motorral autóztunk. A kétliteres dCi ezúttal 150 lóerővel jeleskedett, de lesz belőle 130 és 173 lóerős is. A friss dízelmotor kihúzatáskor lehetne halkabb, de amúgy pazar. Puhán forog, az erőtlen legalsó tartományon hamar túljut, majd onnan pörög és tol. Egy pontosan működő kézi vagy szintén hatfokozatú és rendesen megcsinált automata váltóval lehet összekötni.
A legolcsóbb dízel, a 110 lóerős 1,5 dCi nyilván nem olyan vérbő, mint a kétliteres, de belátó vezetéssel elég: meglepően jól viselkedett a Lagunában. Kár, hogy csak a legerősebb dízelhez és az automata 2,0 dCi 150-hez lesz széria részecskeszűrő, ami megfogja a kipufogógázból a rákkeltő kormot.

Nagyobb és könnyebb

Felnimérettől függően a kis dízel szabványos átlagfogyasztása 4,9–5,1 liter. Ezt a gondos súlycsökkentés tette lehetővé.
Máris a biztonságnál tartunk. A Laguna II volt ugye az első ötcsillagos autó. Lehet, hogy a harmadik lesz az első hatcsillagos, ha az Euro–NCAP az ötcsillagos eredmény inflálódása miatt feljebb teszi a mércét.

A nagyszilárdságú acélok, a különlegesen jó ütéscsillapítású aktív fejtámlák mellett érdekes a kétkamrás első oldallégzsák a kamránként önálló nyomásfelépítéssel. Ezzel egyrészt a felfúvódás gyorsul, ami oldalütközésnél döntő a benyomódó kasztni és az utasok közti kis távolság miatt. További előny, hogy a mellkas és a medence számára külön tökéletesíthető az oldallégzsák hangolása.

Dízel hatmillió alatt

Itthon novemberben jelenik meg a ferdehátú limuzin, és 2008. januárban a kombi, amelynek csomagtere 508–1593 literre nő. Benzines motorral és 5 ajtóval 5 350 000 forint, dízellel 5,8 millió az alapár. A kínálat később kiegészül a Frankfurtban szériaközeli tanulmányként megcsillantott kupéval, egy 3,5 literes, V6-os benzinessel, valamint egy tökéletesen új, háromliteres, hathengeres turbódízellel.

Vezess.hu

Ajánlott videó

Olvasói sztorik