Autós lapok
Az erőviszonyok lassú átrendeződésének lehetünk szemtanúi az autós magazinok eladásait figyelve. Hosszú éveken át az Autó Kettő volt az egyértelmű piacvezető, még az Axel Springer lapjai is – az Auto Bild és az Autó Motor – csak a mennyiségi értékesítésük feltuningolásával tudták utolérni. A 2006-ban bevezetett aktív értékesítés után végképp egyértelmű volt az Autó Kettő első helye. Egészen az idei második negyedévig, amikor mind a két Axel Springer-lap megelőzte az eddig vezető autós lapot. A változás mögött egyébként nem az Auto Bild és az Autó Motor erősödése, hanem az Autó Kettő értékesítésének jelentős visszaesése áll.
Gazdasági lapok
Az előző negyedévhez képest a Figyelő és a Haszon Magazin 2-2 ezer példánnyal növelte összes értékesített példányszámát. A többi lapnál különösebb változások nem voltak. Ez a változatlanság leginkább a Manager Magazin esetében érdekes. Meglehetősen komoly sajtóvisszhangja volt ugyanis a Mong Attila vezette szerkesztőség júniusi távozásának. Az első negyedévhez képest ez egyáltalán nem lendítette fel a magazin eladásait. Sőt, a Matesz adatai szerint 2005 hasonló időszakában sem adtak el sokkal kevesebbet a lapból, mint legutóbb.
Női havilapok
A Családi Lap, valamint a Csók és Könny értékesítése egyértelműen csökkenő tendenciát mutat. Előbbi eladásai egy év alatt 27 ezerről 19 ezerre csökkent. A Csók és Könny „csak” ennek felét, négyezres csökkenést volt kénytelen elkönyvelni. A Kismama úgy tűnik, tartja a 27-28 ezres eladásokat. A Shape-ből egy éve még 29 ezer fogyott, ez az idei első negyedévre 20 ezerre esett, ám a legutóbbi adatok szerint a lap vissza tudott kapaszkodni a mélypontról. Hasonló tendencia látható a Wellnessnél is. A tavalyi második negyedévben még 29 ezres összes értékesítése 2007 első felére 23 ezerre csökkent, a második negyedévben viszont már 31 ezret vásároltak a lapból, s ezzel kategóriáján belül az első helyre ugrott.
Országos napilapok
Az olvasói szokások változását leginkább ez a szegmens szenvedi meg, s ezt jól mutatják a legfrissebb gyorsjelentés adatai is. Két kivétellel mindegyik lap veszített példányszámából. A Bors a tavalyi hasonló időszakhoz képest még növelte is az értékesítést, az idei év első hónapjában elért 66 ezres példányszámról azonban már nem sikerült tovább lendülnie. Ilyen piaci helyzetben szintén eredményként könyvelhető el, hogy a Nemzeti Sport eladásai nem csökkentek az első negyedévhez képest.
Vasárnapi lapok
Részben az országos napilapokéhoz hasonló tendencia látható a vasárnap megjelenő újságoknál is, hiszen az elmúlt években a piaci szereplők többsége sok olvasót veszített. Legtöbbet a Vasárnap Reggel, amelyből három évvel ezelőtt még 55 ezerrel több fogyott. A vasárnapi piac legstabilabb szereplője érdekes módon az egyszem politikai lap, a Vasárnapi Hírek, amely 41-43 ezres eladásait láthatón minden gond nélkül tartani tudja.
Napirend után: Orbán Viktor Brad Pittel egyidős fiatalember, van még húsz éve a politikában, ha megeszi a zöldséget
A fontos a fontos, vagy a nem fontos a fontos? Vogel Evelin és a proton. A Tisza le- vagy felváltani akarja a Fideszt? A háborúnak úgy lesz vége, ahogy Putyin akarja?