Málnay B. Levente kedvencei
Tévé: Comedy Central
Újság: Figyelő, HVG, Műértő
Rádió: InfoRádió
Netes portál: Index, Origo
Hobbi: mozi, kiállításokra járás, zene
– Nem mondanám, hogy csak elrontani lehet. Az persze biztos, hogy magasra tettük a lécet, ami elég komoly kihívást jelent.
– 1,5 millió háztartás már elég a csatorna nyereséges működéséhez?
– Nyilvánvaló, hogy az első pillanattól nem várunk nyereséget, de persze ez a háztartásszám egy elég jó bázis.
– A kábeles és műholdas cégeknek többet kell fizetni a magyar MTV-ért?
– Igen, de meg tudtuk győzni a piacot, hogy a magyar verzió többet ér.
– Voltak, akiknek így már nem kellett?
– Nem volt ilyen. A legjelentősebb operátoroknál eddig is ott volt és továbbra is ott lesz az MTV.
– Miben tér el a Viva és az MTV célcsoportja?
– Szinte mindenben, a korosztály az egyetlen, ahol elég nagy az átfedés. A Vivánál ez a 13-24 évesek tábora, az MTV-nél pedig a 15-29 évesek tábora. A fő különbség, hogy amíg a Viva inkább mainstream-et és popot játszik, addig az MTV progresszív, bevállalósabb, több a rock és az elektronikus zene és inkább a férfi célcsoportot éri el. Emiatt például a játszott videoklipek közös halmaza is nagyon kicsi lesz.
– A bevállalósabb MTV nem fogja kannibalizálni a Viva nézettségét?
– Számunka az a fontos, hogy a két csatornával együtt több nézőt érjünk el, mint most. Ha egy csatorna jobban szolgálja ki a közönség egy részének az igényét, akkor valószínűleg többet fogják nézni. Amennyiben maradunk csak a Vivánál, akkor két választásunk van: még populárisabbá alakítjuk, vagy elmegyünk progresszív irányba. Mindkettőnél veszítettünk volna nézőket.
– Nem lett volna kockázatmentesebb a 30 felettieket megcélzó VH1-t elindítani?
– Ez a kérdés felvetődött nálunk is. Arra jutottunk, hogy éppen az lenne kockázatosabb. A VH1 közönségét ugyanis rengeteg csatornán megszólíthatják a hirdetők. A tizen- és huszonéveseket viszont egyre nehezebb és drágább elérni. Ráadásul a zene az a műfaj, ami a korosztály életében rendkívül domináns. A magyar VH1 egy későbbi lépés lesz.
– Mikorra várható?
– Nagyon valószínű, hogy két-három éven belül. Azonban az anyagcég televíziói közül van, ami meg fogja ezt előzni, például a Comedy Central.
– Néhány éve hozzátok tartozik a Nickelodeon gyermekcsatorna is. Hány háztartásban fogható?
– Kevés helyen, nagyjából 200 ezerben. Amerikában a Nickelodeon ugyanakkora üzlet, mint az MTV.
– Nálunk mégis kivette csomagjaiból a UPC.
– Akkoriban még nem nálunk volt a csatorna… Valószínűleg jobb munkát kell végeznünk a disztribútorok meggyőzésében. A világ egyik legjobb gyermekcsatornájának sokkal több háztartásban lenne helye Magyarországon is.
– A videomegosztók miatt nem kerülhetnek előbb-utóbb nehéz helyzetbe a televízióitok?
– Kétféle tartalom létezik: az illegális és a legitim, amiért fizetnek és jogosan van fent a videomegosztókon. Az anyacégünk azért indított pert, mert a Comedy Central műsorai tömegesen megjelentek a videomegosztókon.
– Ez nem szélmalomharc?
– Egyáltalán nem. A tartalomért fizetni kell. Más kérdés a felhasználók által készített tartalmak esete, de ezek sem veszélyeztetik a profik által készített műsorokat.
– Az első műsora a magyar MTV-nek mégis az ilyen, saját készítésű filmekre épül…
– Igaz, de ez arról szól, hogy ki lehet az MTV műsorvezetője. Nem azt jelenti, hogy a csatorna teljes tartalmát ilyen saját készítésű videokra alapoznánk. A hagyományos üzleti modellünk életképes, csak az internet révén megjelent mellette valami újdonság, ami nekünk is ad egy lehetőséget.