Üzleti tippek

Gazdaságos könyvklub

admin
admin

2007. 06. 26. 12:00

Új üzletággal bővíti tevékenységeinek körét a Tesco Angliában. A nemzetközi szupermarket-óriás könyvklubot indít.

Anglia legnagyobb könyvklubja jöhet létre a kék-piros diszkontlánc új kezdeményezésének eredményeképpen. A Tesco ugyanis szerződést kötött a szigetország legnagyobb könyvkiadójával, a Random House-zal. A megállapodás értelmében a Tesco könyvklub minden hónapban egy-egy különkiadású könyvvel jelentkezik a piacon, amelyért a vásárlóknak csupán 3,75 fontot kell fizetniük. Ráadásul a könyvklub tagjaiként a klub weboldalán további érdekességeket olvashatnak az alkotásokkal kapcsolatban, sőt kommentárjaikat is megoszthatják a kiadóval és egymással.

Angliában a Tesco mintegy 1200 áruházat üzemeltet, ebből 600 szupermarketben kezdi meg tevékenységét a könyvklub, ezzel szinte egyik napról a másikra a brit piac egyik legnagyobb könyvkereskedőjévé lép elő a lánc. Azonban a nagy piaci volumen ellenére sem bízzák a véletlenre a klub sikerét: az új kezdeményezést máris eladáshelyi és e-mail alapú marketingkampánnyal népszerűsítik.

Az első fecske

A kezdeményezéstől a Tesco elsősorban piaci részesedésének további növelését várja, míg a kiadó azért tartja kitűnőnek az együttműködést, mert így szélesebb rétegekhez is eljuthatnak azon szerzők művei, akiknek a neve még nem cseng olyan ismerősen a piacon. A klub indulása rendkívül kedvező fogadtatást kapott a szerzők oldaláról is. Ennek révén ugyanis az eddig csak regionálisan vagy szűk olvasói körben ismert írók országos szintű lehetőséghez jutnak. A klub nyitókötetének Alison Weir új regényét választották, majd júliusban a skót író, Kate Atkinson Egy jó fordulat című művét vásárolhatják meg az érdeklődők.

A könyvklubokat Nagy-Britanniában kisebb olvasói csoportok hozták létre, akik rendszeresen összejártak, hogy könyvélményeiket egy ital mellett megosszák egymással. Amerikában – nem meglepő módon – a televízió hozta meg népszerűséget a könyvklubok számára. Olyan show-műsorok foglalkoznak a témával, mint a Richard és Judy vagy a világ legvagyonosabb emberei közé tartozó Oprah Winfrey show-ja. Az ilyen, kereskedelmi jellegű olvasói klubot elsőként a Tesco indítja el Angliában.

A változás szele

Tudta-e?


Az angol piacon azzal együtt, hogy folyamatosan növekedett a szupermarketek piaci részesedése a könyvkereskedelemben, tavaly bevételeik csupán 8,2 százaléka származott a könyveladásból.

A Tesco bejelentése alaposan felkavarta a brit könyvpiacot, és komoly változásokat sejtet a könyveladások terén is. Az angol Books Marketing piackutató csoport tavalyi felmérése szerint a szupermarketes könyvpiac eddig is fellendülőben volt, hiszen 2003 és 2006 között az ilyen jellegű könyvkereskedelem nyolcszázalékos piaci részesedésről indulva a múlt év végére elérte a 12,6 százalékot. Ezalatt a hagyományos könyvkereskedések folyamatosan vesztettek piaci részesedésükből, csakúgy, mint a direct mail stílusban működő könyvklubok. A hagyományos kereskedések piaci aránya az említett három év alatt 38,4 százalékról 34,9-re esett vissza, míg az utóbbiak 2003-ban mért 17 százalékos részesedése 13,7-re olvadt a szigetországban.

Magyarországon a Tesco számára a könyvkereskedelem nem tartozik a legfontosabb feladatok közé – jelezte érdeklődésünkre Hardy Mihály, a Tesco Magyarország kommunikációs igazgatója. Értesültünk a vállalatcsoport új kezdeményezéséről Angliában, de a könyvpiac szinte minden országban más és más, ezért még akkor is, ha a szigetországban sikeresnek bizonyul az új kezdeményezés, külön piacspecifikus felmérésekre van szükség minden olyan országban, ahol felmerülne egy hasonló ötlet – mondta Hardy Mihály.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.