Üzleti tippek

Pengét nyertek

admin
admin

2007. 06. 13. 12:00

Az idén nyolcadszor adták át a legfontosabb hazai kreatívfesztivál díjait, amely a szakemberek szerint általános színvonal-emelkedésről tanúskodik.

A rendszerváltás előtt annyi reklámfilm készült, hogy akkoriban külön fesztiválon mérettek meg a ma már többnyire megmosolyogtató, de kedves és többségükben humoros alkotások. 1990 után viszont elmaradt a hazai seregszemle, míg az újonnan megalakuló Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (Maksz) újra ki nem írta a versenyt.

A nemzetközi szokásokhoz alkalmazkodva nemcsak filmben, hanem sajtóhirdetésben, direkt marketingben és néhány éve online megoldásokkal is pályázhatnak az ügynökségek, megbízók egyaránt. A kezdetek óta Arany Pengének nevezett fesztivál a legrangosabbnak számít a hazai ügynökségek körében.

Az év ügynöksége az idén toronymagasan a Leo Burnett lett, amely ezzel kiérdemelte az Arany Gordiusz díjat is. (Tavaly „csak” holtversenyben végeztek az élen.) Legtöbb díjazott munkájuk megbízója a Pannon volt, de kaptak Pengét a Katona József Színház–Samsung párosnak készített plakátjukkal is. A zsűri a már megszokott módon több szekcióban értékelte a nevezéseket, és mint Simon András, a BBDO ügyvezető és kreatívigazgatója, az idei zsűri elnöke elmondta: „Bátran állíthatjuk, hogy az elmúlt évekhez képest minden kategóriában nagy fejlődés volt érezhető, innovatív, nagyon okos és kreatív munkákat láthattunk az Arany Pengén.”

Aranyos reklám

Tudta-e?


Az idei Arany Pengén összesen 19 bronz-, 21 ezüst- és 6 aranydíjat osztottak ki

A legrangosabb díjból, az Arany Pengéből az idén sem sok talált gazdára. A plakát- és poszterkategóriában a Saatchi & Saatchinak a Procter & Gamble Ariel márkáját népszerűsítő „Faded T-shirts” sorozata kapta meg az elismerést. A nemzetközi mezőnyben is versenyképesnek mondható kampányban népszerű együttesek nevei fakultak ki a pólókon, oly módon, hogy például a Black Sabbathból Grey Sabbath lett. Aranyat ért még a GGK Direct General Motorsnak készült DM-kampánya, a Q1 Fast Start is. Az újonnan bevezetett gerilla- és vírusmarketing-kategóriában a TEAM Reklámügynökség híres-hírhedt, e-mailben terjedő, káromkodós főszereplővel készült munkája, a Rudas Romkert szórakozóhely újranyitását beharangozó szpotja aranyozódott be, míg ugyanennek az ügynökségnek a „Mentsük meg Ács Mihályt!” komplex kampánya is a legrangosabb Pengét érdemelte ki. A Leo Burnett is Arany Pengében részesült, a külföldön egyre népszerűbb kreatív médiahasználatban, jelen esetben egy vécében elhelyezett Pannon-hirdetéshez készült kézzel írt cetliért, amely a partikultúrában ismert őszinte vécés, Marika néni üzenetét karikírozta. Gazdára talált a legjobb társadalmi célú reklám Arany Szív díja is, amely ezúttal a DDB erre szakosodott vitrinjét gazdagította. Az ügynökség az Amnesty Internationalnek készített egy olyan rádióhírt, miszerint magyar családokat öltek meg Szudánban.

Élesedik a Pengénk

Az Arany Penge kiírója és szervezője az idén is a Maksz volt. Récsán Gábor főtitkár szerint a kategóriák kialakításakor igyekeznek lépést tartani a reklámipar fejlődésével, „Az idei évben úgy éreztük, hogy nálunk is megérett az idő, hogy a vírus- és gerillareklámok önálló kategóriában versenyezzenek.”

Récsán Gábor elmondta: egyszerűbbé tették a nevezést, ugyanakkor nagy gondot fordítottak arra is, hogy a zsűritagok számára minél alaposabb információk álljanak rendelkezésre a munkákról. Így 2007-ben újdonságként bevezették, hogy az olyan, eddig nehezen bemutatható összetettebb alkotásoknál, mint például a rendezvényszervezés vagy a promóciók, a nevezőknek lehetőségük nyílt a zsűri előtt élőben prezentálni munkáikat.
„Az idei Penge alkotásai rávilágítottak arra, hogy jó úton járunk. Nagyon okos, egyedi, innovatív megközelítésű, igen kreatív munkákat láthattunk. Érdemes végignézni őket és tanulni belőlük.”
A díj és így az egész kreatív szakma presztízsét növeli az a tény is, hogy a megbízói oldal egyre inkább odafigyel az Arany Pengére, és például prezentációknál egy-egy ilyen „Penge” megléte tovább növelheti az új megbízásért harcba szálló ügynökség esélyét.



vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Reyhanli körzet, 2018. január 21.
Tankkal elhaladó török tüzéreknek integet egy férfi a szíriai határ közelében levő Hatay déli tartomány Reyhanli körzetében 2018. január 21-én, miután a török haderő az előző napon szárazföldi hadműveletet indított Olajág fedőnéven a Népvédelmi Egységek (YPG) nevű kurd milícia ellenőrizte északnyugat-szíriai Afrín térségében. A beavatkozás eddig 153 célpontra mért csapást, köztük fegyverraktárakra és óvóhelyekre. (MTI/EPA/SedatSuna)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.