Üzleti tippek

Mercedes-Benz C350 Avantgarde AMG-Styling

Az A-osztálytól a GL-ig minden Mercedest kipróbált, mégsem taláta meg az igazit? Vehetne például egy új C-osztályt Avantgarde felszereltséggel.

A Mercedes egyértelmű szándéka volt az új C-oszállyal, hogy fiatalítson vásárlóközönségén. A középkorúnál ifjabbak eddig sokkal szívesebben ültek BMW-ben, leszámítva néhány csillagmániást. Most látni a fényt az alagút végén, felcsillant egy apró reménysugár, a C350 Avantgarde. Ismertetőjele a hűtőrácson elhelyezett, hatalmas, háromágú csillag. Ennyi kellett mindössze, plusz a sportos hatást felpaprikázó AMG-csomag. Így született meg az eddigi legdögösebb Mercedes.

A három felszereltségi szint a vásárlók egyéniségének kifejezését szolgálja. De ki az a fiatal, aki nem az Avantgarde-ot választaná? Rejtély. Elég volt a tudatosan visszafojtott modellekből. Csapjunk végre a lovak közé!

Motor és váltó

Manapság már nem elég a megnyerő külső. A vezetési élmény nyom igazán sokat a latban. Ez az a kényes pontja a Mercedesnek, ahol eddig sorozatosan kudarcot vallott, és ezt a hiányosságát még a több száz lóerős motorokkal sem tudta megnyugtatóan feledtetni.

Most talán sikerülhet. Bizonyítékként itt a C350 Avantgarde. Lóerő-hegyek nélkül is lehet dinamikusat alkotni, most mégsem bíztuk a véletlenre. Jobb, ha van tartalék. A 3,5 literes benzinmotor igazi műremek. Észrevehetetlenül duruzsol alapjáraton, majd gázadásra azonnal megvadul. 272 lóerő, 350 newtonméterrel párosítva.
Egy Mercedes szinte nem is Mercedes automata váltó nélkül, így abból is ide kéretik az osztályelső. Ez jelenleg a 7G-Tronic. Találkoztunk már vele többször is, legjobbik oldalát benzinmotorokkal mutatta. Hogy ne keltsen abszolút unalmas és nyugodt hatást, kapott két fülecskét a kormány mögé. Választhatunk egy komfortos, egy sportosabb és a manuális program között.

Magával ragad

Nem gombnyomásra, hagyományosan a kulcs elfordítására éled a motor. Egy pillanatra megköszörüli a torkát, hallunk némi ízelítőt a két kipufogó izgalmasabb hangszínéből, majd minden elcsendesedik, és teljes nyugalom lesz úrrá rajtunk. Ez a vihar előtti csend.

D állásba húzzuk a váltót, gázt adunk. Mindegy mekkorát, mindegy melyik állásban, azonnal érezni az egyszerre megnyugtató és feltüzelő erőtartalékot. A kellő nyomatéknak köszönhetően lassan és urasan is haladhatunk, a lóerők viszont padlógázra csábítanak.

A reakcióidőt tekintve feltétlenül az élvonalba tartozik a váltó, finomabb kapcsolású pedig talán nem is létezik. Padlógázzal 6,4 másodperc alatt érjük el a 100 km/órás sebességet, de itt semmi sem késztet arra, hogy könnyítsünk valamit a lábunkon. A gyorsulás folyamatos, a sebességérzet alacsony, azonnal vészesen túllépjük a megengedett maximális sebességet.

Az Agility Controll futómű a dinamikus tempó hatására észrevétlenül feszesebbre hangolja a lengéscsillapítókat, ettől végre úgy kanyarodik, mint korábban egyik Mercedes sem. Nagy tempónál is feszesen tart kanyarban, nincs veszélyesnek tűnő oldaldőlés. Tökéletes átmenet a sportos és komfortos csillapítás között.

A kormányzás közel annyira közvetlen, mint egy BMW-ben, és a szokványos Mercedesekkel ellentétben a kormány is mutat némi hajlandóságot arra, hogy egy kanyar után visszatérjen középállásba. Mindent egybevetve a C-osztály bekerült abba a szűk, csillagos körbe, amely nem okoz csalódást, ha éppen egy szerpentin felé visz az utunk.

Ami körülvesz

Ami a belső értékeket illeti, ebben mindig is erős volt a Mercedes. Egy AMG feliratú lábszőnyeg, egy sportülés, és néhány ízlésesen felhasznált alumínium elegendő ahhoz, hogy sportosan elegáns hangulatot teremtsen.

További finomításoknak csak a pénztárcánk szabhat határt. Félmilliónál is többet csak akkor áldozzunk az elegáns panorámatetőre, ha nem nőttünk két méter közelébe. Elöl csak az ülés legmélyebb pozíciójában fértünk el, hátul menthetetlenül a tetőkárpithoz ért a fejünk.

Közel 500 ezer forintot ér az ülések bőrborítása, és közel 900 ezret a multimédia-rendszer. A számítógép mindent tud, de a rádió vezérlése meglehetősen körülményes.

Ennyire attraktív, ennyire kulturált és ennyire sportos Mercedes nem volt eddig kínálatban. Az ültetést is tartalmazó AMG-csomag kötelező extra. Így egyáltalán nem hiányzott a csak nyár végétől rendelhető sportosabb futómű. A kielégítő motorerő birtokában pedig veszélyesnek tűnik a közel kétszer ilyen erős C63 AMG változat is. Ez a Mercedes így jó, ahogy van. Már csak 18,5 millió forint és egy működő ablaktörlő hiányzik a boldogsághoz.

Vezess.hu

Ajánlott videó

Olvasói sztorik