Üzleti tippek

Igaz partnerség

admin
admin

2007. 03. 20. 10:00

Az ügyhöz kötött marketing a fogyasztók környezetét, életét befolyásoló területeken segít minőségi változásokat létrehozni.

Az általában valamilyen nemes ügyhöz kötött, az ún. cause-related marketing az eddigi tapasztalatok szerint jó elképzelésnek tűnik. Célja az üzleti világ és a jótékonykodás összekapcsolása, az ehhez szükséges pénzek előteremtése.

Elmaradt siker


Mintegy százmillió dollárt költött az AIDS-ellenes Red kampányra a U2 frontembere, Bono által vezetett Bono & Co. – írta az Advertising Age. A befolyt adományok viszont egyelőre jelentősen elmaradnak a várttól: eddig ugyanis csak alig több mint 18 millió dollár folyt be a kedvezményezett alapítványnak.

Az AIDS-ellenes Red-kezdeményezés, amely ma már olyan márkákkal dolgozik együtt, mint az American Express, az Armani, a Gap, a Motorola, kiemelt sajtófigyelmet kapott. A Marks & Spencer „Look behind the label” kampánya, a Unilever Dove önbecsülésről szóló programja vagy a Chieldren in Need éves alapítványi gyűjtése is világosan mutatja az ügyhöz kötött marketing eredményekben is megmutatkozó lehetőségeit – ha a megfelelő partnerrel és a megfelelő kapcsolódást megtalálva dolgozik egy márka.

Nemes célok

Minden program egy alapítványra építve valósul meg – amellyel szemben elvárás az átláthatóság, a nyíltság, az integráló szándék, a partner elismertsége és elfogadása, valamint a kölcsönös előnyök megtalálásának szándéka.

A megszólított fogyasztói célközönséget a sajtón keresztül eljuttatott információk mellett gyakran egyéb eszközök is bekapcsolják a programokba, például az eladótéren belüli kommunikációs eszközök segítségével. Ám nem egyedi jelenség, hogy a nagyközönséget megszólító eseményhez kapcsolt kezdeményezések csak az üzleti – elsősorban gyártói, kereskedői – kapcsolatok kialakítása után valósíthatók meg.

Az ilyen típusú marketingtevékenység üzleti modelljét tekintve alapvetően eltér attól, amit a partnerségre lépett szereplők a saját, önálló életükben követnek. Az üzleti partnerek törekvései a tulajdonosok céljainak megvalósításában testesülnek meg. A támogatói, jótékonysági programokban a nemes küldetés képviseletével az alapítványok tagjainak szándékai formálódnak meg.

Többen választják

A két fél marketingaktivitásokon keresztüli partnersége komoly értéket hoz létre: a fogyasztók számára jobbá teszik a környező világot. Egy tíz évvel ezelőtt elindított, és rendszeresen újra elvégzett kutatás megállapításai szerint a fogyasztók igen nagy arányban teszik le a voksukat az olyan társaságok, termékek mellett, amelyek komoly szerepet vállalnak a közösség számára fontos, nemes kezdeményezések megvalósításában. Abban az esetben, ha az ár és a minőség két termék összehasonlításában azonos, akkor a vásárlóközönség 86 százaléka egyértelműen azt a céget, illetve termékét választja, amelyik bizonyos ügyek mellett elkötelezett. Ez a preferencia termékek, kereskedelmi hálózatok, szolgáltatások esetében ugyanolyan arányú, és még a földrajzi elhelyezkedésnek sincs jelentősége. Az eredmények az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Brazíliában, Bulgáriában, Csehországban, Olaszországban ugyanazt a vásárlói véleményt tükrözik.

Az angliai fogyasztói magatartáskutatást kiterjesztették annak a feltérképezésére, milyen kapcsolat mutatható ki az esemény, a márkaérték és a márkaaffinitás között. Az ügyhöz kapcsolt marketingaktivitások 98 százalékos ismertséget és 89 százalékos fogyasztói részvételt generáltak a programoknak, a célközönségen belül pedig 71 százalékos fogyasztói lojalitást értek el.

Márkaérték-növelő

Az ügyhöz kötött marketing-együttműködések számszerű eredményeket mutatnak fel a márkaérték és a márkaaffinitás terén is. A kutatás kimutatta, hogy a cég, márka nemes ügyhöz kapcsolt marketingtevékenységének ismertségi rátája következetes összefüggést mutat a márka affinitási értékével – amit a bizalom, a kötődés, az innováció és az elfogadás fogalmai mentén mértek.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nyíregyháza, 2016. december 27.
Vásárlók egy telekommunikációs üzletben a karácsony utáni leárazás idején Nyíregyháza egyik bevásárlóközpontjában 2016. december 27-én. Az ünnep után megkezdődött az üzletekben a hagyományos év végi leértékelés.
MTI Fotó: Balázs Attila

Jobban élünk, mint tíz éve

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.