Üzleti tippek

A Marketing&Média 17. számának hírei

Vízilabdát támogat a Szentkirályi

Ismét a magyar vízilabda mellé áll a Szentkirályi Ásványvíz Kft. A középtávú szponzori szerződésben a cég többmilliós támogatást ad a Magyar Vízilabda Szövetségnek, ennek fejé¬ben a kupameccsek Szentkirályi Ásványvíz Magyar Kupa néven zajlanak majd.

Új mosógép az Electroluxtól

Televíziós reklámkampánnyal és eladáshelyi kommunikációval vezeti be a magyar piacra új, Time Manager mosógépeit az Electrolux. A kampány kreatív munkáit a svéd LOWE Brindfors ügynökség készítette, a magyar adaptáció a PanMedia munkája.

Globális kampány a MasterCardtól

Még ebben a hónapban elindul a MasterCard új, globális B2B kampánya. Az akció elsődleges célja, hogy a MasterCard Worldwide új vállalati arculatát támogassa, és elősegítse a kártyatársaság újrapozícionálását. A kampány a B2B média mellett a nagyobb üzleti-, gazdasági hetilapok, valamint magazinok sajtófelületein is megjelenik.

A Gazprom lehet a Schalke szponzora

Öt és fél éves szponzori szerződést köthet a német Bundesligában szereplő Schalke 04-el a Gazprom. Az angol Sportbusiness információi szerint az orosz gázipari óriás várhatóan mintegy 125 millió euróval támogatja majd a klubot. Ha létrejön a megállapodás, akkor ez lesz minden idők legmagasabb értékű szponzori kontraktusa a német első osztályú labdarúgó-bajnokságban. A legtöbb pénzt, évi 20 millió eurót a Bayern München kapja a Deutsche Telekomtól.

Múzeumot nyit a LV

Franciaország legnagyobb luxus divatlánca, a Louis Vuitton 127 millió dolláros projekt elindítását jelentette be – írta a MediaPost. A hamarosan megnyíló – futurista stílusban épülő – Louis Vuitton múzeum a márka örökségét mutatja majd be.

Megjelentek a leggazdagabbak

Két év szünet után idén ötödik alkalommal jelent meg a leggazdagabb magyarokról készített százas lista a Magyar Hírlap gondozásában. A 30 ezres példányszámú kiadványt bővített tartalommal dobták piacra: a magazinban a 100 legsikeresebb hazai befektető és vállalkozó rangsorán kívül megtalálható többek között a Forbes milliárdosokról készített lajstroma is.

Új sorozat a TV2-n

Az amerikai televízió-történet egyik leghosszabb, 11 évig tartó szituációs komédiájának magyar változatát tűzi október 17-től hetente műsorára a TV2, Egy Rém Rendes Család Budapesten címmel. A sorozathoz olyan színészeket sikerült megnyernie a csatornának, mint Szervét Tibor vagy Bertalan Ágnes. „Tudjuk, hogy merész dolog Magyarországon szituációs komédiával próbálkozni, mi mégis teszünk egy kísérletet” – mondta Kereszty Gábor, a TV2 vezérigazgatója.

Terjeszkedik a Port

A Port csoport – amely többek közt a Port.hu internetes programajánló portálnak is tulajdonosa és üzemeltetője – többségi tulajdont szerzett a legrégebbi csehországi ingyenes programajánló magazinban, a Houserben. Az új tulajdonos a nyomtatott és internetes megjelenés átalakítását és sokkal szorosabb együttműködését tervezi.

Reklámhét másodszor

Október 9–13. között második alkalommal rendezte meg az immár országossá bővített Reklámhetet a Magyar Reklámszövetség. Az eseménynyel a szervezőknek célja, hogy a hazai piacon működő ügynökségek, médiumok és márkák, valamint az összes szakmai szövetség megmozduljon, és a reklámszakma egységes egészként szóljon a fogyasztókhoz, vásárlókhoz.

A Mediaedge:cia-t választotta az MT

A Mediaedge:cia Hungary Kft. nyerte a Magyar Telekom Csoport (MT) júniusban – csoportszintű médiaügynökség kiválasztására – kiírt tenderét, így 2007 januárjától ez az ügynökség végzi a T-Com, a T-Online, a T-Mobile, a T-Systems és a T-Kábel teljes körű offline médiatervezési és médiavásárlási feladatait. A csoport öt év után válik meg a Zenithtől.

Café – Wizz együttműködés

A Wizz Air a Café PR segítségével kívánja elérni a légitársaság közép-kelet európai és magyarországi vezető pozíciójának megfelelő médiajelenlétet. A Café PR feladata lesz a sajtókapcsolati munka erősítése, kreatív sajtóesemények kidolgozása, sajtóutak és sajtótájékoztatók szervezése. Az ügynökséget korábbi referenciái alapján választotta ki a cég. A megbízás határozatlan időre szól.

Videómegosztó oldal a Sanomától

A Sanoma Budapest elindította új online szolgáltatását, a Videoplayer.hu-t, amely jelenleg a legtöbb szolgáltatást kínáló videómegosztó a piacon. A tartalommegosztás mellett az új portál lehetőséget biztosít arra is, hogy a felhasználók egymással kapcsolatba kerüljenek.

Németek vágtak a Habostortába

Az egyik legnagyobb német médiaholding, a családi kézben lévő Holtzbrinck Networks GmbH. többségi részesedést szerzett a Habostorta portálcsoport működtetőjében, a Habostorta Kft.-ben. Weiler Péter ügyvezető elmondta: a németek az üzletmenetet rájuk bízták, de nyereséget várnak.

A szoftverüzletbe is beszáll a Tesco

Októbertől saját márkaneve alatt forgalmaz szoftvereket a Tesco Nagy-Britanniában. A hipermarketlánc 20 fontnál olcsóbban kínál különféle számítógépes programokat, s ezzel vélhetően kellemetlen perceket szerez a Microsoft vezetésének. A Tesco márkanév alatt elsőként irodai alkalmazások, vírusirtók, CD/DVD írók jelentek meg.

Kásás az OTP új hitelkártyáján

Új, támogatói típusú bankkártyát készített az OTP Bank. A pénzintézet a budapesti olimpiai előkészítésén tevékenykedő BOM-mal együttműködve adja ki OTP–BOM néven hitelkártyáját, amelyen Kásás Tamás, a magyar vízipóló válogatott klasszisának képe látható. Indoklásuk szerint a többszörös világ- és olimpiai bajnok sportoló testesíti meg azt a küzdőszellemet és kitartást, mely a magyarországi olimpia elnyeréséhez vezető utat szimbolizálja.

Lantos Csaba, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese jelezte: a pénzintézet vásárlásonként öt forinttal támogatja a BOM-ot, illetve a magyar főváros olimpiarendezési tervét. Az így befolyt összeg reményeik szerint összességében évi több millió forintot is jelenthet.

A dombornyomott, Visa Classic kártyához kapcsolódó hitelkeret nagysága egyébként a banki bírálattól függően 150–600 ezer forint között lehet.

A BOM a tervek szerint pályázni fog a 2016-os olimpia megrendezésére, hogy a már említett évben vagy a későbbiekben Budapest otthon adhasson az ötkarikás játékoknak.

A mozgalom 2005. november végén alakult meg 15 hazai nagyvállalat támogatásával, azzal a céllal, hogy Magyarországra hozzák az ötkarikás játékokat. A BOM gazdasági bázisát jól jelzi, hogy az alapítók öszszesített árbevétele 2225 milliárd forint, évente 56 milliárd forint értékben adóznak, és 32 ezer alkalmazottjuk van. A résztvevők, akik között megtalálható a TriGránit, a Richter Gedeon, a Synergon, a Mol, a Malév, a Concorde, a Danubius Rádió, a Sanoma Budapest, az SAP Hungary, a Magyar Telekom, az OTP Bank, az MVM, az Aegon Biztosító, az RTL Klub, valamint a Budapesti Értéktőzsde, 10 millió forintos támogatást adtak a BOM-nak. Az eltelt időben további cégek csatlakoztak a mozgalomhoz. A hazai olimpia¬rendezést egyébként az ország lakosságának több mint háromnegyede tartja jó ötletnek a Szonda-Ipsosnak a BOM megbízásából készített közvélemény-kutatása szerint.

Tízmilliókat érő reklámarcok

Az utóbbi években hollywoodi filmes sztárgázsikkal megegyező összegekért reklámoznak a neves film-, pop- és sportsztárokkal a világ legnagyobb vállalkozásai. Az ausztrál színésznő, Nicole Kidman például a Chanel No. 5 reklámjáért 43 millió dollárt kasszírozott, és tízmilliókat keresett Gwyneth Paltrow (Estée Lauder), Uma Thurman (Louis Vuitton), Sarah Jessica Parker (Gap) vagy Charlize Theron (Christian Dior) is.

A bevételi csúcsot azonban mégsem ezek a szépségek tartják, hanem a legendás golfozó, Tiger Woods, aki a Forbes adatai szerint tavaly 87 millió dollárt keresett olyan cégek jóvoltából, mint a Nike, American Express, Buick, Accenture, Tag Heuer vagy EA Sports. A Nike Golfnál például Woodsot „650 millió dolláros embernek” nevezik, mert miután Woods 2000-ben Nike golflabdákkal kezdett el játszani, a cég forgalma elképesztő mértékben fellendült. Hasonló sikersztorit eredményezett Woodsnak a General Motors-szal kötött szerződése is: a cég 40 milliót fizetett a játékos közreműködéséért, cserébe viszont százmilliókat kaszált a Buick piacán, mint ahogy az EA Sport is 500 millióról 1,6 milliárd dollárra növelte a bevételeit, amikor Woods nevével dobhatta piacra új videójátékait.

Persze olyan is előfordul, hogy a társaságok „megunják” sztárjaikat: Így járt a T-Mobile reklámarcaként tevékenykedő Catherine Zeta-Jones. A színésznő 2007 elején lejáró szerződését azért nem hosszabbították meg, mert a mobiltársaság jövőre a reklámpiacon uralkodó sztárdömping közepette egy új, „hétköznapibb” reklámarccal szeretné a vásárlókat megnyerni. Mindez természetesen nem rendíti meg a színésznő anyagi helyzetét, hiszen a celebmarketing egyik reprezentánsaként továbbra is reklámozza Elizabeth Ardennek és még számos cégnek a termékeit, amelyért az Advertising Age szerint összesen 20 millió dollár ütötte a markát.

Megújult a Figyelő

Az év 40. lapszámától, 2006. október 5-től megújult formában jelenik meg a Figyelő üzleti és gazdasági hetilap. Az elmúlt időszak pozitív olvasói visszajelzései és a szakmai díjak ellenére a kor változó olvasói szokásainak megfelelő, a nyugati trendekhez még jobban igazodó modern megjelenést dolgozott ki a szerkesztőség, amely magában foglalja a lap layout-jának és logójának változását is. Az új megjelenés kialakításának elsődleges szempontja az áttekinthetőség volt, azzal a céllal, hogy a szöveg, a kép és a grafika összekapcsolódásával a fontos tartalmat, lényeges információt első pillantásra is befogadhatóvá tegye.

„A megújult Figyelő nem hirdet vizuális forradalmat. Legfeljebb a formai elemek felfrissítését, az összefüggéseket feltáró, közérthető tartalmat, elsődleges olvasóközönségünk, az üzletet működtetők, a gazdasághoz értők XXI. századhoz méltó kiszolgálását” – mondta el érdeklődésünkre Martin József Péter, a lap főszerkesztője.

Az arculati elemek frissülése mellett új és megújuló rovatok várják az olvasókat. A lap három nagy szekciója a Gazda-ság+Politika, a Cég+Piac és a Pénz+Befektetés mellett elindul
a Társadalom+Trend rovat.

A megújulást „Több mint gazdaság” szlogennel marketingkommunikációs kampány kíséri kültéri posztereken, rádióspotokban, sajtóhirdetéseken és online felületeken.

A Figyelő a Marketing&Médiát is jegyző Sanoma Budapest Zrt. kiadásában jelenik meg. A termék üzleti eredményeiben tavaly komoly ugrás következett be, és 2005-höz hasonlóan idén is több tízmillió forintos nettó nyereséggel kalkulálnak.

Nagy ugrás előtt a digitális televíziózás
Az előrejelzések szerint 2006-ban világszerte újabb 40 millió lakásba szerelik be a digitális tévéadások vételére alkalmas csatlakozásokat, ugyanakkor ezzel párhuzamosan év végére 183 millióra nő a digitális vételre alkalmas tévékészülékek száma. Mivel 2007-ben ez a fejlesztési trend tovább folytatódik, nyilvánvaló, hogy az évtized végétől már számolhatunk a digitális televíziózás eljövetelével. Szakértők szerint egyelőre nem Európa, hanem az Egyesült Államok halad a digitalizálás élvonalában.
A prognózisok szerint jelentős fejlesztéseket hajt végre a következő években az USA mellett Japán, Kína és India is. Szakértők szerint lefedettség tekintetében ez a négy média-nagyhatalom uralja majd a piac több mint 60 százalékát. Európának tehát igyekeznie kell, s az Európai Bizottság tanulmánya szerint az „öreg kontinensen” a váltás végső időpontja 2012 lehet. A bizottság elképzelései szerint 2010-ig Németországban, Finnországban, Olaszországban, Máltán, Ausztriában, Svédországban és Spanyolországban, míg 2012-ig Belgiumban, Észtországban, Nagy-Britanniában, Szlovákiában, Szlovéniában és Magyarországon fognak átváltani a rádiózás terén az analógról a digitális műsorszórásra. A televíziózás esetében a váltás 5-6 éven belül következik majd be.

Ingyenes napilap Kínában

Október elején Kantonban (Guangzhou) jelent meg az első ingyenes napilap Kínában, amelyet az indítás napján csinos hoszteszek osztogattak a földalatti utasainak. A 24 oldalas Guangzhou Metro Daily az első hetekben hétfőn, szerdán és pénteken jelenik meg, de – laptársaihoz hasonlóan – a jövőben minden hétköznap terjesztik majd a fő célcsoportot jelentő ingázó közönség körében. A 300 ezer példányban megjelenő laphoz a földalatti állomásain, illetve a nagyobb irodaházakban lehet hozzájutni, s a fiatal, illetve középkorú, urbánus, legalább középiskolai végzettséggel rendelkező olvasói rétegnek szánják.
A svéd Metro International csoport jelenleg három kontinens 21 országában, 93 városában, 19 nyelven jelentet meg ingyenes napilapot. Szakértők szerint az új napilap a kínai lappiacon is robbanást idézhet elő: egyrészt, mert a lap feltehetően az ázsiai országban is népszerű lesz a jelenleg elsősorban az interneten tájékozódó fiatalabb korosztály körében, másrészt mert a hirdetők rendkívül fontosnak ítélik meg – a vásárlóerő szempontjából – a középrétegekhez tartozó, földalattin utazó potenciális fogyasztó közönséget, amely az utóbbi években egyre nagyobb, szabadon elkölthető jövedelemmel rendelkezik. A lap szerkesztői szerint ennek megfelelően a politikai témájú hírek és egyéb tartalmak felől – más lapokkal ellentétben – a színes, sztorizós, „fogyasztócentrikus” történetekre helyezik a hangsúlyt. Ugyancsak kiemelten fókuszálnak majd a nőkre is, akik szintén egyre jelentősebb vásárlóerőként vannak jelen a fellendülőben lévő kínai gazdaságban.

Bekebelezte a YouTube-ot a Google

A YouTube videómegosztó tulajdonosai nemrégiben elfogadták a Google 1,65 milliárd dolláros vételi ajánlatát. A YouTube az üzlet megkötése után is külön márkaként szerepel majd. A cégért a Google teljes egészében részvényekkel fizet – írja a The Guardian.

A site-ot 20 hónappal ezelőtt egy kaliforniai garázsból indította útjára két fiatalember. Ma már naponta több mint százmillió alkalommal néznek videókat a YouTube oldalain a felhasználók a világ minden részéről. Hozzávetőleg 65 ezer klipet töltenek fel a site-ra naponta, és a Hitwise médiafigyelő ügynökség szerint az interneten megtekintett összes videó 60 százalékát a You-
Tube-on játsszák le.

A Nasdaq kereskedésében a Google részvényei 2 százalékot emelkedtek a hír bejelentését követően. Az üzlet sikeréről azonban nem mindenki van meggyőződve. „Kíváncsi vagyok, hogy mit kezdenek a szerzői jogok kérdésével – mondta Josh Bernoff, a Forrester Research kutatója. Megoldás híján a Google egy óriási pereskedési hullám előtt állhat. Ez pedig igen nagy kockázat, hacsak nincs a problémára már kész megoldásuk.” Egyes elemzők szerint egyedül azért nem perelték be tömegével eddig a céget, mert mindenki tudja, hogy igen kevés pénzzel gazdálkodnak.

A szerződés megkötése előtti utolsó órákban mindenesetre a YouTube legitimitása hirtelen megnőni látszott a nagy médiapiaci szereplők körében. A Universal Music, a Sony BMG és a CBS televízió-társaság is bejelentette, hogy a reklámbevételéből való részesedésért cserébe hajlandók videóklipeket és filmeket biztosítani a videómegosztó számára.

Az üzlet a YouTube kitalálóit egy csapásra az Egyesült Államok leggazdagabb üzletembereivé tette. Óriási bevételt jelent ugyanakkor a Sequoia Capital befektető vállalat számára is, amely 11,5 millió dolláros indulótőkével támogatta a You-Tube-ot annak indításakor.

Új médiaügynökséggel az Omnicom

Szeptember 27-én új médiaügynökséget vezetett be Magyarországon az Omincom Media reklám és marketingkommunikációs csoport. Az Egyesült Királyság és Észak-Amerika piacain sikeres PHD építkezik a már meglévő Omnicom előnyökből, ugyanakkor függetlenül működik majd testvérügynökségétől, az OMD-től. Az alternatív médiahálózat egyedülálló megoldásokat kínál majd ügyfeleinek, és hazánkban is bevezet egy különleges tervezési eljárást az ETNA-t (ezt nemrégiben az Egyesült Királyságban az év média kutatási újításának választották). Lesz saját irodája, csapata, és működési rendszere.

A PHD megjelenésével átalakulások várhatók az ügynökség vezetői struktúrájában. Az OMD Hungary eddigi ügyvezető igazgatója, Macher Szabolcs lesz az Omnicom Media Group kinevezett ügyvezető igazgatója. Macher Szabolcs korábbi pozícióját Mező László veszi át, aki korábban az ügynökség vezető ügyfélkapcsolati igazgatója volt.
A PHD Magyarország ügyvezető igazgatói feladataival Vernyik Imrét bízták meg. A szakember 1997 óta dolgozik az Omnicom csoportnál, ő kinevezését megelőzően stratégiai igazgatóként tevékenykedett.

Az Arcus felvásárolta az Arcaniant

Az Arcus Interactive Group megvásárolta a hazai piacvezető keresőmarketing cég, az Arcanian Consulting többségi tulajdonrészét, amely többek között a Google és az Etarget szolgáltatásait is értékesíti. Ezzel egy Közép-Kelet-Európában egyedülálló, a keresőmarketinget is magában foglaló, integrált interaktív marketingkommunikációs megoldás jött létre. A keresőmarketing piaca dinamikusan fejlődik: világviszonylatban 2006-ra 8 millió dolláros bevételt prognosztizálnak, ami a tavalyi évhez képest 28 százalékos növekedés. A hazai összköltés körülbelül 4–500 millió forint, ez 65 százalékos növekedést jelent, amelynek hozzávetőlegesen 20 százalékát fedi le az Arcanian.

Az online piacnak ezt a részét elsősorban a kis- és középvállalatok határozzák meg; sok cég nem engedheti meg magának a klasszikus hirdetési formákat, ezért költséghatékonyabb csatornákat keres. A keresőmarketinget leginkább az ingatlanértékesítő, pénzügyi, banki és biztosítói szektor veszi igénybe. Az ügyfelek 20 százaléka külföldön, 80 százaléka Magyarországon, magyaroknak hirdet. A keresőbarát verziót csak 8–10 százalék veszi igénybe, a döntő többség a kulcsszavas megoldást választja. Az ügyfél végül az alapján fizet, hányan kattintottak a hirdetésre. Egy kampány havi költsége 100–500 ezer forint között mozog, a látogatószám átlag 1000–4000 körüli. Egy elérés költsége hozzávetőlegesen 30–200 forint. A kampányok 30 százalékát kötik fix időtartamra, többségüket folyamatosan meghosszabbítják.

Új főszerkesztő az NG-nél

Október 15-étől Schlosser Tamás, a National Geographic Magyarország (NG) korábbi vezetőszerkesztője tölti be a magazin főszerkesztői posztját.

A fizika tanári, csillagász és újságíró diplomával is rendelkező szakember kezdettől fogva az írott és elektronikus sajtóban, szerkesztőként dolgozik. 1978–1986 között a Föld és Ég rovat- és tördelőszerkesztője volt, 1986-tól az amerikai Scientific American folyóirat Tudomány címmel megjelenő magyar kiadásának rovat-, olvasó, majd főszerkesztője (1990-1992). A lap megszűnése után szabadfoglalkozásúként végzett szerkesztői, fordítói és forgatókönyvírói munkát, egyebek között a Reader’s Digest Válogatás magazin- és könyvszerkesztőségénél, az Encyclopaedia Britannica magyar kiadásánál, a Park Kiadónál, a MTV-nél és a Spektrumnál. 2002 óta a lapunkat is kiadó Sanoma gondozásában megjelenő National Geographic Magyarország magazin vezetőszerkesztője.

„Fiatal, tehetséges magyar fotográfusok bevonásával kívánjuk megújítani, frissebbé tenni a hazai NG magazint. Emellett az NG-től megszokott alapossággal szeretnénk feldolgozni a magyar közönséget közelről érintő, aktuális témákat, és interjúk, esszék segítségével megismertetni az olvasóval a tudomány legkiválóbb hazai képviselőit, eredményeit” – mondta Schlosser Tamás. A lap főszerkesztője korábban Papp Gábor volt.

Távozik G. Németh György

November végén távozik posztjá-ról G. Németh
György, a Magyar Telekom Csoport Mobil Szolgáltatások Üzletágának kommunikációs igazgatója, aki a legnagyobb hazai mobilcégnél eltöltött tíz év után új feladatok és kihívások során kívánja kamatoztatni tapasztalatait.
A szakember 1996 szeptemberében kezdte meg pályafutását a T–Mobile-nál (az akkori Westelnél), kezdetben kommunikációs igazgatóhelyettesként, majd 2001-től kommunikációs igazgatóként dolgozott. Irányítása alá tartozott a mobil üzletág teljes körű kommunikációs tevékenysége.

G. Németh György feladatait megbízott igazgatóként ideiglenesen Liptay Gabriella, a mobil üzletág jelenlegi kommunikációs igazgatóhelyettese, a marketingkommunikációs terület vezetője látja el.

Fischer a T-Online-nál

Október 5-től új, tartalomszolgáltatásért felelős vezetői pozíciót hozott létre a T-Online, amelynek betöltésére Fischer Andrást kérte fel. Az internetvállalathoz Fischer a MTV-nél eltöltött évek után került, ahol az üzleti és termékfejlesztési igazgatói munkakört látta el. Első munkahelye a Transelektro Külkereskedelmi Vállalat volt. Ezt követően különböző munkakörökben dolgozott többek között a Magyar Hitel Bank Rt.-nél, a Népszabadság Rt.-nél, a Press Consult Média és Marketing Tanácsadó Kft.-nél, a Figyelő Rt-nél. 1997–2004 között a Danubiusnál kereskedelmi és marketingigazgató, vezérigazgató, majd elnök-vezérigazgatói pozíciót töltött be. Fischer András tagja a Magyar Reklámszövetség elnökségének, valamint a Reklám Világszövetség (IAA) és az IAA Magyar Szekciójának.

Új kommunikációs vezetővel a Mol

Karvalics Attila idén augusztus 1-jétől a Mol-csoport nemzetközi márkaépítésért, október 1-jétől pedig a cég stratégiai és üzleti kommunikációért, illetve nemzetközi márkaépítésért felelős vezetője lett Európában, a Közel-Keleten, Afrikában és a FÁK-országokban, a társasági kommunikáció szervezetén belül. A Molnál történő kinevezése előtt Karvalics a Coca-Cola Magyarország kommunikációs igazgatójaként tevékenykedett.

Igazgatócsere az MTV-nél

Schatz Péter irányítja az MTV Üzleti és Termékfejlesztési Igazgatóságát október 5-től, miután Fischer András távozott a köztévétől. Schatz Péter képesítése és végzettségei szerint pszichopedagógus, műtárgybecsüs, reklám szakközgazdász. 1998 óta dolgozik az elektronikus médiában. Hat évig a Danubius médiacsoportnál, majd az utóbbi másfél évben promóciós vezetőként az MTV-ben volt Fischer András közvetlen munkatársa.

Új pozíció a Radiocafénál

Október 9-től a Radiocafé 98.6 értékesítési tanácsadójaként dolgozik Márkus Gábor, aki korábban a Juventus rádió kereskedelmi igazgatója volt. A szakember Rafael László kereskedelmi és marketingigazgatóval közösen a rádiócsatorna reklámbevételeinek további növelésén és új rádiós termékek létrehozásán tevékenykedik, illetve a stratégiai tanácsadás mellett részt vállal a 2007. évi üzleti terv kidolgozásában is.

Sanomától a Ringierhez

Kádas Gergely a Ringier Online Sales House (ROSH) új hirdetési vezetője 2006 októberétől. A szakember a Sanomától érkezett, ahol korábban a nevéhez fűződött a Figyelő hirdetéspiaci újrabevezetése, valamint a Sanoma online hirdetési csapatának felépítése. Online hirdetési igazgatóként, az operatív és stratégiai vezetésért, termékfejlesztésért felelt. Kádas elődje, Péli Árpád 2006 májusában távozott a cégtől.

Vatera.hu – új marketingessel

Petényi Márk felel szeptember 1-jétől az online aukciós cég marketing- és pr tevékenységéért. Ezzel párhuzamosan ügyvezetői teendőket is ellát az Euromarknet Kft.-nél, amely az Év Hallgatói Vállalkozása díjat kapta Kóka János gazdasági és közlekedési minisztertől 2005-ben. Petényi korábban szerkesztő-újságíróként dolgozott az iNteRNeTTo-nál. Rövid ideig a PC World Online szerkesztője, majd a HS Games Rt. igazgatóságának a tagja lett.

Változás a Bartóknál

Farkas Zoltán zenetörténész személyében új főszerkesztője van a Bartók Rádiónak. Farkas Zoltán október 2-án Alföldy-Boruss Istvánt váltotta az adófőszerkesztői székben. Arra a kérdésre, hogy hogyan kívánja átalakítani a Bartók Rádió műsorstruktúráját, Farkas elmondta: az adó értékeit megőrizve, korszerűbb, a fiatalokat is megcélzó rádiót szeretne.

Kinevezés a Motor-Presse-nél

A Motor-Presse Budapest Lapkiadó Kft. (MP) Kálmán M. Tibort nevezte ki a cég ügyvezetőigazgató-helyettesévé. Az újonnan létrehozott munkakörben Kálmán M. Tibor feladata az MP operatív működésének felügyelete. Az MP Budapest csapatához való csatlakozását megelőzően Kálmán több amerikai vállalat magyarországi ügyvezető igazgatójaként is dolgozott. Legutóbbi munkahelye a Dunaprint Budapest Kft. volt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik