Üzleti tippek

Kerékszünet

Váratlanul eltűnt a TV2 képernyőjéről a legnézettebb autós tévéműsor, a Bazsó Gábor és Winkler Róbert vezetette TotalCar.

Néhány napja a TotalCar.hu autós portál egyik fórumában a következő felvetés jelent meg: „össze kéne gyűlni a TV2 épülete előtt, hogy tüntessünk a TotalCarért”. A túlzottan fellelkesedett topiclakót hamar lecsitította egy másik, ugyanakkor a rajongói morgolódás érthető, hiszen a nyári ismétlőszezon után a TotalCar (TC) első friss adása már szerepelt a tévéújságokban. Azonban a csatorna helyette egy Mr. Bean-filmet adott – s úgy tűnik, jó darabig ez így is marad. A műsor szüneteléséről ezután megjelent egy közlemény a portálon, a csatorna pedig azt kommunikálta, hogy a produkció 2007. januári újraindulása érdekében mindent megtesznek. „Napi 50 ezer ember betevő autós tájékozódási forrása a TotalCar.hu, legfőbb ideje volt megint erre összpontosítani egy darabig” – említ egy pozitív hozadékot Bazsó Gábor, a portál lapigazgatója.

Vezettek

A TotalCar.hu 2000-ben indult el az Index leányvállalataként. Újdonságot azzal szolgáltattak, hogy tudományoskodás és bújtatott pr-cikkek helyett inkább szórakoztató módon előadott anyagokat közöltek. Ennek eredményeként a hirdetők nagy része, mint ördög a tömjénfüstöt, úgy kerülte a szókimondó autós portált. A látogatottság megugrásával azonban idővel mégis megbékéltek az új stílussal. A hasonló szellemben készülő tévéműsor 2002-ben startolt, annak apropóján, hogy a csigatévés múltat levetkőzni kívánó TV2 ekkor frissítette fel arculatát, és próbaképpen rengeteg új műsorfajtát indított. A TC szinte egyből a legnézettebb autós produkció lett, hétről hétre jobb eredményeket ért el, mint a konkurens RTL Klub Autómánia című műsora.

Pedig minden bizonnyal nem a nézettség növelését szolgálta, hogy 2005 óta nemcsak nyáron, hanem egész télen is – vélhetően spórolásból – ismétlő válogatásokat adtak. Lóránt Gergely, a TV2 marketing- és pr-vezetője szerint a nézők szerették ezeket az összeállításokat, pláne, hogy nem sima ismétlésről volt szó, a műsorvezetők utólag kommentálták is „Best of” anyagaikat. „Télen szinte lehetetlen normálisan forgatni, mert lefagy az autó csomagtartójában lógó operatőr keze és arca, beázik a kamera, hamar sötétedik, és minden ronda” – jelzi Bazsó Gábor, hogy nem élték meg csapásként a bevezetett téli szünetet.

Jött az ekho

A váratlan őszi szünet pontos okáról sem Bazsóék, sem a TV2 nem kívánt nyilatkozni, helyette inkább a – reménybeli – jövő tavaszi indulást hangsúlyozták. Azonban TV2-s informátorunk szerint a kiváltó ok a médiavállalkozásokat, így a csatornát is érintő „ekhósítás” volt. Emiatt a korábbinál kevesebb pénz jutott volna a TC-re is, amit Bazsó és Winkler, a műsor minőségének romlásától tartva, nem akart elfogadni.

A szünet alatt egyébként a műsor koncepcióját is át akarják gondolni az ötletgazdák. „Nem hiszem, hogy kifáradt volna a TC, de abban biztos vagyok, hogy tudunk jobbat is csinálni” – mondja Bazsó Gábor. Az egyik netes fórumban valaki felemlegette a BBC TopGear című műsorát, mint követendő példát. Ám ennek „lemásolása” Bazsó Gábor szerint nálunk nem reális, mert egyetlen adásának költsége magasabb, mint a TC eddigi négy évadjának. „Rendes filmre forgatnak, mert az néz ki jól, átversenyzik Európát egy Bugattival és egy magánrepülővel, aztán fociznak 22 Toyota Aygóval, és mindet összetörik” – mesél el egy adást Bazsó, majd hozzáteszi, hogy ezzel szemben nekik a lacházi repülőtér felemelt bérleti díja is komoly fejtörést okoz. A magyar realitást mutatja az is, hogy amíg a TopGear mögött háttérmunkások tucatja áll, addig az övék egy négyfős tévéprodukció, a lapigazgató-műsorvezető megfogalmazása szerint: „operatőr, vágó meg a két majom. Slussz.”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik