Üzleti tippek

A márkaépítő

admin
admin

2006. 09. 20. 00:00

A digitalizáció nagy lépést hozhat a rádiózásban, hiszen harminc országos adó működhet majd az átállás után – jelezte a hamarosan hatodik születésnapját ünneplő InfoRádió főszerkesztő-ügyvezető igazgatója, Módos Márton.

Módos Márton kedvencei

TV: hírműsorok, sportközvetítések, gasztronómia
Újság: hivatalból a legtöbb napi- és hetilap, Manager Magazin, Borbarát, Gusto
Rádió: Info, Bartók, BBC
Netes portál: Index, Metazin
Könyv: Hasek, Hrabal, Márquez és sok magyar író
Film: Eldorádó, Amarcord, Cinema Paradiso
Zene: Európa Kiadó, Muzsikás, Beethoven és minden, ami jazz
Hobbi: borozgatás a barátokkal, síelés, koncertlátogatás, utazás

Miként summázza az adó által maga mögött hagyott féltucatnyi esztendőt?

Egy Magyarországon addig nem létező rádiós műfajt honosítottunk meg; erős és hiteles márkanevet hoztunk létre a médiapiacon. A hírrádió kibővítette a kereskedelmi rádiózás kereteit: a zenei csatornák közönsége mellé addig rádión keresztül el nem érhető hallgatókat és hirdetőket hozott be. A BBC-vel kialakított stratégiai szövetség, a döntéshozói célcsoportokban évek óta elért piacvezető pozíció vagy akár az egyedüli budapesti rádióként elnyert Superbrand-cím fontos állomásai a márkaépítésének. És nem mellékesen a lezárt üzleti évek összesített mérlege is pozitív, ami a rádiós piacon szintén nem gyakori. Az összes lehetséges mutató szerint sikerült megvalósítanunk azt, amit a hírrádió indulásakor elterveztünk.

A múlt esztendő kifejezetten mozgalmasan alakult, elindult az inforadio.hu weboldal is. Milyenek a visszajelzések a portál működéséről?

Az elmúlt hónapok átlagában hétköznaponként tartósan 32 ezer fölötti egyedi látogatót regisztrált a webaudit.hu. Egy nyolc hónapja indult portáltól ez igen szép teljesítmény. Örömteli, hogy a látogatók mellett a hirdetők is egyre jobban felfedezik a hírportál előnyeit.

Üzletileg is sikeres vállalkozásnak tekinthető a site?

A költségek kisebbek, mintha zöldmezős beruházással kellett volna a projektet elindítani. Az inforadio.hu hírportál hatékonyságának titka az, hogy a rádió és az internet közötti szinergiák kihasználására épül. Mindkettő hasonló életmódban: éjjel-nappal, azaz 24 órás ügyeletben dolgozik. A folyamatos hírellátásról a 60 fős rádiós szerkesztőség gondoskodik, így az önálló online szerkesztőség kisebb létszámmal is nagyobb mennyiségű hírt publikál.

Hasonlóan jól ment a rádiónak is a múlt évben? Idén érinti-e az ekhós átállás az InfoRádió működését?

2005-ben hatszázmillió forintos árbevétel mellett közel húszmilliós adózás utáni eredményt értünk el. Az idei első fél év hasonló eredményt hozott, az ekhóra történt átállás miatt azonban az év második hat hónapjában jelentősen növekednek a költségek.

Mit hozhat a jövő?

Az internetben nagyon sok lehetőség van még. A hírportál most is multimédiás szolgáltatásokat kínál, működik a podcasting, letölthetőek az anyagok: „lapozni” lehet a rádióműsorokat. Az igazán nagy lépést azonban a digitális rádiózás jelentheti majd. A három országos digitális frekvenciacsomag révén akár 30 országos rádióadó is működhet a jövőben. Az InfoRádió ezek között szeretne lenni.

A Magyar Rádió (MR) új elnöke, Such György egykor az InfoRádió munkatársaként is dolgozott. Ön szerint változhat a közszolgálati adó működése az új elnök irányítása alatt?

Volt szerencsém néhány évig Londonban, a BBC-nél dolgozni. Azt tapasztaltam, hogy az egész brit médiapiacnak nagyon jót tesz egy erős, megbízható, zsinórmértékként szolgáló közmédium. A Magyar Rádiónak minden adottsága megvan ahhoz, hogy hasonló szerepet töltsön be itthon.

Mit gondol az MTV működéséről? Az Európai Műsorszolgáltatók Szövetsége, az EBU szerint a hazai köztévé sereghajtó az európai adók táborában – politikai befolyásoltsága és finanszírozása miatt. Mi lehet a „baj” az MTV-vel?

A válasz hasonló: a közmédiumok feladata Európa-szerte a minőségi tájékoztatás és a közszolgálati funkciók magas színvonalú ellátása. Én a brit modellt itt is példaértékűnek tartom: a közfeladatot közpénzből kellene ellátni, és a közszolgálati médiumokat ki kellene venni a hirdetési piacról.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.