A megoldás előnyei hogy bárhonnan elérhető, egyidejűleg többen hallják, költségkímélő, fölöslegessé teszi az utazást, egyszerű használat. Hátrányai hogy csak hangátvitel történik, a személyesnél nehezebb irányítani, moderálni a társalgást.
A normál tarifával működő, havi- és egyszeri díjaktól is mentes szolgáltatás bárhonnan – minden belföldi vezetékes- és mobiltelefonról, valamint külföldi számról – elérhető, előzetes megrendelés vagy igénybejelentés nélkül. A szolgáltatás elsősorban azoknak kínál praktikus és költséghatékony megoldást, akik több, egymástól távol lévő munkatársukkal vagy üzleti partnerükkel szeretnének gördülékenyebbé tenni a kapcsolattartást.
Egyszerű, mert konferencia
Az Invitel Üzleti Telekonferencia szolgáltatását nagyon egyszerűen lehet igénybe venni. A felhasználók az általuk előre egyeztetett ötjegyű egyedi azonosító betárcsázásával két órán keresztül vehetnek részt a konferencián, a két óra lejárta után pedig a szám újrahívásával és az azonosító újbóli megadásával a konferencia egyszerűen folytatható. A konferenciához – a 15-ös létszám eléréséig – bármikor csatlakozni lehet. A szolgáltatás további előnye, hogy a díjazás minden résztvevő számára a tarifacsomagjának megfelelő normál percdíjak alapján történik, azaz semmilyen extra költség nem merül fel.
Üzleti használat
Csongrád megye napilapjának, a Délmagyarországnak, illetve Tiszán túli kiadásának, a Délvilágnak a megye négy városában van helyi szerkesztősége, amelyeknek minden reggel egyeztetniük kell az adott napra vonatkozó feladatokat a szegedi központtal és a többi szerkesztőséggel. Ez négy helyszínen összesen 10 újságírót érint. A szolgáltató telekonferencia szolgáltatásának használatával elérték, hogy a korábbi 7-8 helyett csak egy telefonhívást kell reggelente lebonyolítaniuk, az egyeztetésre fordított idő pedig 40-50 percről 15-20 percre csökkent. Az egy időben történő egyeztetés miatt a négy városban egyszerre indulhat meg és könnyebben összehangolható a kihelyezett szerkesztőségek munkája.
A Grundfos magyarországi gyára Tatabányán, kereskedelmi központja Törökbálinton, nemzetközi központja pedig Dániában található. A külföldi partnerekkel, beszállítókkal és a dániai központtal történő rendszeres kapcsolattartást korábban konferenciabeszélgetésre alkalmas telefonkészülékek használatával próbálták megoldani, de ez számos nehézséget és korlátot jelentett a kapcsolattartásban, hiszen egyszerre legfeljebb 4-en tudtak megbeszélést tartani, és csak olyan helyen, ahol rendelkezésre állt a megfelelő készülék.
Konferencia telefonkészülék
A konferencia telefonkészülék olyan telefonkagyló nélküli készülék, mely segítségével a megbeszélés valamennyi résztvevője tisztán hallja és hozzászólhat az adott témához. Megszünteti a „kihangosítós” telefon által teremtett korlátokat, mivel a hagyományos telefon fél duplex működésű. Ez azt jelenti, hogy csak az egyik fél beszélhet anélkül, hogy a partner hangját elnyomná. A ma már széles körben elterjedt csúcsminőségű audio-konferencia rendszerek a legújabb teljes duplex technológiát alkalmazzák, és így a beszélgetés lehetőségei a résztvevők számát tekintve kibővülnek, például a résztvevők a termen belül helyet változtathatnak és mindehhez kitűnő hangminőség társul.