Az Arcelik A.S. – a negyedik legnagyobb európai gyártó a háztartási gépek piacán – egyik legnépszerűbb márkája a BEKO. A legfrissebb értékesítési adatok azt mutatják, hogy a társaság mind a nemzetközi, mind a török piacon jelentősen erősítette piaci pozícióit. A társaság árbevétele 2005-ben 3,1 milliárd euró volt, 14%-kal több mint az előző évben. A növekedés tovább folytatódott: a 2006. első negyedévében realizált 756 millió euró árbevétel 15%-kal magasabb, mint a tavalyi év első negyedévének árbevétele, s ezen belül a nemzetközi piacokon történt értékesítés 20%-os növekedést mutatott. Az Arcelik az első negyedévben 2 millió háztartási gépet adott el, míg a tavalyi azonos időszakban 1,7 milliót.
Az értékesítésnél is nagyobb ütemben nőtt az Arcelik eredménye: a konszolidált negyedéves eredmény 47,6 millió euró nyereség volt, amely 22%-kal magasabb, mint 2005. első negyedévi eredmény.
Az Arcelik a nemzetközi piacokon sikeres márkáira építve igyekszik tovább növelni piacait Kelet- Közép-Európában, Oroszországban, a Közel-Keleten, Észak-Afrikában, és olyan távoli piacokra is szállít, mint Kína és Ausztrália.
A tartós fogyasztási cikkeket gyártó Arcelik A.S. 1955-ben alakult Törökországban. A társaság jelenleg mintegy 11 ezer alkalmazottat foglalkoztat, 8 gyárral és 15 értékesítéssel és marketinggel foglalkozó vállalattal rendelkezik, és 9 nemzetközileg ismert márkanév – köztük a BEKO – tulajdonosa. Az Arcelik a Koc Holding egyik vezető vállalata, 106 ország piacán van jelen, s termékei számos nemzetközi technológiai és design díjat nyertek. Az Arcelik, a Koc Holding támogatásával, globális szállítóvá kíván válni: a 2006. évi tervezett árbevétele 3,5 milliárd euró.
Mindenki nyugodtan vegyen tartós tejet, nem lesz atomháború
Az ukránok először lőttek nagy hatótávolságú rakétákkal orosz területet, amire válaszul Moszkva módosított a nukleáris doktrínáján.