Ezért is várják a kereskedők a húsvéti nyúl érkezését, amikor véget ér a spórolás. A húsvéti időszak a forgalom tekintetében ugyanis egyes vállalkozások esetében a karácsony után az év második legjobb időszaka.
A hipermarketek is élvezték a húsvét gerjesztette többletköltést. A Tesco a március közepétől húsvétig tartó időszakban 600 tonna füstölt árut és 9,5 millió darab húsvéti csoki figurát értékesített. A rivális Auchannál a különböző csokoládék, cukrászati készítmények, sütemények, illetve alkoholok, borok, sörök, pezsgők és természetesen a sonkák iránt volt nagy a kereslet.
A Coop láncnál például a különféle édességek esetében a fogyasztói igények változását tapasztalták.
A parasztsonka, illetve a valódi csokoládéból készített figurák iránt megugrott a kereslet.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint az idén különösen jól sikerült a húsvét a kiskereskedelemben. Ez minden választási évben így van, hiszen ilyenkor mindig megnő a bérkiáramlás, tehát a fogyasztók többségének van miből költenie.
„Nem jók az államkincstár adatai” – több száz millió forint támogatást vett fel a lombkoronasétánnyal hírhedtté vált polgármester
Az idei önkormányzati választáson leváltott Filemon Mihály összesen több mint 665 millió forintnyi uniós forrást nyert el az elmúlt években, igaz, nem vette fel az összes pénzt.