A Műemléki Világnapon elinduló projekt során teljes egészében eltüntetik a graffitiket és falragaszokat, valamint a környezeti ártalmakból származó szennyeződéseket a Lánchíd budai lábazatáról. A híd pilonjának északi és déli oldalán található mészkőfalat speciális párásított levegős technológiával tisztítják meg a szakemberek – korábban ezt a módszert használták a Halászbástya és a Bazilika esetében is. A Szentkirályi Ásványvíz Kft. által finanszírozott és a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal, valamint a Lát-Kép Egyesület szakmai közreműködésével végrehajtásra kerülő akció várhatóan négy napig tart.
„A műemlékvédelem olyan ügy, amely mögé a vállalkozásunk szívesen odaáll, hiszen – akárcsak kiváló minőségű ásványvizeinkre – hazánk építészeti örökségére és természeti szépségeire is büszkék vagyunk” – nyilatkozta Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. ügyvezető igazgatója.
Hanzély Ákos, a Lát-Kép Egyesület elnöke hozzátette: „Olyan akciókat szervezünk és támogatunk, amelyek egyrészt látható változást hoznak az érintett mikrokörnyezetben, másrészről mozgósítják, és aktív cselekvésre ösztönzik a város lakóit.”
A Műemléki Világnap szellemiségéhez csatlakozva, a Szentkirályi Ásványvíz fővárosunk egyik turisztikai és közlekedési szempontból legfrekventáltabb, és városképileg is kiemelkedő fontosságú műemlékének adja vissza a „tiszta képét.” A kezdeményezők célja, hogy felhívják a figyelmet a műemlékvédelemre, valamint épített örökségünk megóvásának fontosságára – ahogyan azt a Szentkirályi nevezetes épületeinket bemutató palackcímkéin már 2006 eleje óta teszi.
Április 18-át az UNESCO ICOMOS Szervezetének (Műemlékek és Műemléki Együttesek Nemzetközi Tanácsa) javaslatára nyilvánították Nemzetközi Műemléki Nappá, amelyet először 1984-ben ünnepeltek. Magyarország már a meghirdetés évében csatlakozott a kezdeményezéshez.
###
Szentkirályi Ásványvíz Kft. (www.szentkiralyi.hu ):
A Szentkirályi Ásványvizet 1994 óta – akkor még a Vitapress Kft., ma már az ásványvíz nevét viselő kft. szárnyai alatt – forgalmazzák Magyarországon. Az indulás után négy évvel, az ásványvíz 1998-ban elnyerte a FOODAPEST Sikerdíjat. A cég már akkor is jelentős növekedésre tett szert az piacon, de később, a 2002. évi közel 4 millió db ásványvíz eladása is még veszteséget termelt. A Szentkirályi Ásványvíz Kft. megalakulásának évében, 2003-ban már 10,5 millió darab palackot értékesítettek itthon, de az igazi áttörést a 2004-es párizsi Aqua Expón, a szénsavmentes kategóriában, a legjobb külföldi ásványvíznek járó Eauscar-díj jelentette. Ebben az évben a cég elnyerte még az Arany Tallér díjat, a jó ügyek pártfogásáért a Szent Miklós Emlékérmet és egy újabb FOODAPEST elismeréssel is gazdagodott. 2005-ben a cég újra Eauscar-díjban részesült a rózsaolajjal és gyógynövény-kivonatokkal ízesített ásványvizével. 2005 tavaszán Magyarországon a szénsavmentes ásványvízpiacon az értékesített mennyiség alapján piacvezető lett a Szentkirályi.
További információk:
Szentkirályi Ásványvíz Kft.
Balogh Levente, ügyvezető igazgató (tel.: (76) 597-530; e-mail: szentkiralyi@szentkiralyi.hu)
Sajtókapcsolat:
B&D ComMedia Kft.
Béres Anikó, ügyvezető igazgató (tel.: (1) 201-2512; e-mail: aniko.beres@commedia.hu)
Gazdasági visszaélések miatt nyomoz a NAV a Cseppkő Gyermekotthonban
A számvevőszéki jelentés megállapítja a Szociális és Gyermekjóléti Főigazgatóság korábbi főigazgatójának felelősségét is.