Üzleti tippek

OM közterület-monitor

admin
admin

2006. 03. 08. 08:00











 Kihasználtsági adatok
 A köztérpiac reklámköltéseinek megoszlása

A 2006-os év két első havában a köztéri média aktivitására többirányú hatás jellemző. Míg a januári hónapban az eddigi gyakorlatnak megfelelően erőteljes vonalat képviselnek a kereskedelmi láncok, addig februárban már igen intenzív politikai jelenlétet figyelhetünk meg. Az előző év ugyanezen időszakához képest jelentősen megnőtt az egyes médiatulajdonosoknál a kihasználtság, mely egyértelműen a választásokra való erőteljes készülődésből adódik.

Míg a január esetében a legnagyobb felületszámú óriásplakátkampányok között főként a kereskedelmi láncok szerepelnek, addig februárban már erős a politikai jelenlét is; továbbá mindkét hónapra jellemzőek a nagy darabszámú autós hirdetések is. Nem szabad megfeledkeznünk a februári márkás termékek kampányáról sem, mely összesített darabszám tekintetében maga mögé utasította az összes többi óriásplakátkampányt. A citylightoknál januárban igen jelentős felületszámmal kerültek ki a különböző melegétel-szállító cégek reklámjai, a következő hónapban pedig a telekommunikációs szektor erősített eddigi kommunikációján.

A több médiatípust használó kampányok esetében a legjelentősebb változást nem nagy meglepetésre szintén az erőteljes politikai megjelenés hozta. Míg januárban csupán az SZDSZ kezdett el kampányolni, a rákövetkező hónapban mind a Fidesz, mind az MDF ezen típusú kampányolás mellett tette le a voksát, ezáltal is háttérbe szorítva a januári erőteljes telekommunikációs jelenlétet. Elgondolkodtató, mit hozhat még a jövő a választásokig, hiszen a februári hónapban a kampányolható médiafelületek szinte egyhatodán már politikai hirdetés állt.

A Full Monitoring módszertana:

A Full Monitoring az OM Audit havi rendszeres felmérése, amelynek adatgyűjtése minden hónap 6. és 11. között készül. Az adott periódusban az OM Audit felmérői meglátogatják az összes, ismert tulajdonosú standard (euro és avenir méretű óriásplakátok, citylight- és midilight-berendezések, magnum és backlite felületek és hirdetőoszlopok) magyar közterületi hirdetőeszközt, s azok minden felületét lefényképezik. Ezen fényképek alapján a kutatók minden felületen azonosítják az oda kihelyezett kreatívot, s kiegészítő információkkal ellátva helyezik be egy lekérdező szoftverrel könnyen elemezhető adatbázisba.

A felmérés teljes körű, azaz mintavételi hibája nincs. Ugyanakkor természetszerűleg nem tartalmazza azokat a kéthetes hóközi kampányokat, amelyek még nem voltak kiragasztva a felmérési időszakban. Ugyanezen okból a késve kiragasztott kampányok adatai is csak részben jelennek meg az adatbázisban.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2015. június 19.
Szorosan egymásra záródva parkolnak a gépjárművek a főváros VII. kerületének egyik mellékutcájában. A furgon néhány centiméteres távolságot hagyva állt be az előtte és mögötte álló járművek közé.
MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba 
***************************
Kedves Felhasználó!
Az Ön által most kiválasztott fénykép nem képezi az MTI fotókiadásának, valamint az MTVA fotóarchívumának szerves részét. A kép tartalmáért és a szövegért a fotó készítője vállalja a felelősséget.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.