A 2006-os év két első havában a köztéri média aktivitására többirányú hatás jellemző. Míg a januári hónapban az eddigi gyakorlatnak megfelelően erőteljes vonalat képviselnek a kereskedelmi láncok, addig februárban már igen intenzív politikai jelenlétet figyelhetünk meg. Az előző év ugyanezen időszakához képest jelentősen megnőtt az egyes médiatulajdonosoknál a kihasználtság, mely egyértelműen a választásokra való erőteljes készülődésből adódik.
Míg a január esetében a legnagyobb felületszámú óriásplakátkampányok között főként a kereskedelmi láncok szerepelnek, addig februárban már erős a politikai jelenlét is; továbbá mindkét hónapra jellemzőek a nagy darabszámú autós hirdetések is. Nem szabad megfeledkeznünk a februári márkás termékek kampányáról sem, mely összesített darabszám tekintetében maga mögé utasította az összes többi óriásplakátkampányt. A citylightoknál januárban igen jelentős felületszámmal kerültek ki a különböző melegétel-szállító cégek reklámjai, a következő hónapban pedig a telekommunikációs szektor erősített eddigi kommunikációján.
A több médiatípust használó kampányok esetében a legjelentősebb változást nem nagy meglepetésre szintén az erőteljes politikai megjelenés hozta. Míg januárban csupán az SZDSZ kezdett el kampányolni, a rákövetkező hónapban mind a Fidesz, mind az MDF ezen típusú kampányolás mellett tette le a voksát, ezáltal is háttérbe szorítva a januári erőteljes telekommunikációs jelenlétet. Elgondolkodtató, mit hozhat még a jövő a választásokig, hiszen a februári hónapban a kampányolható médiafelületek szinte egyhatodán már politikai hirdetés állt.
A Full Monitoring módszertana:
A Full Monitoring az OM Audit havi rendszeres felmérése, amelynek adatgyűjtése minden hónap 6. és 11. között készül. Az adott periódusban az OM Audit felmérői meglátogatják az összes, ismert tulajdonosú standard (euro és avenir méretű óriásplakátok, citylight- és midilight-berendezések, magnum és backlite felületek és hirdetőoszlopok) magyar közterületi hirdetőeszközt, s azok minden felületét lefényképezik. Ezen fényképek alapján a kutatók minden felületen azonosítják az oda kihelyezett kreatívot, s kiegészítő információkkal ellátva helyezik be egy lekérdező szoftverrel könnyen elemezhető adatbázisba.
A felmérés teljes körű, azaz mintavételi hibája nincs. Ugyanakkor természetszerűleg nem tartalmazza azokat a kéthetes hóközi kampányokat, amelyek még nem voltak kiragasztva a felmérési időszakban. Ugyanezen okból a késve kiragasztott kampányok adatai is csak részben jelennek meg az adatbázisban.