Egy, az informatikai biztonsággal foglalkozó minapi internetes írás, magas rangú minisztériumi tisztviselők véleményét idézi, akik szerint a média és az államapparátusban dolgozók közötti – a “bizalmas” információk megszerzéséért illetve azok megőrzéséért folyó – versengésben az állam folyamatosan vesztésre áll. A megállapítás minden bizonnyal kiterjeszthető a versenyszféra szereplőire is. Úgy tűnik, hogy a társadalom egyébként üdvözlendő informatizálódása azok malmára hajtja a vizet, akik észrevétlenül és a felelősségre vonás elkerülésének biztos tudatában hajlamosak visszaélni a munkakörükhöz kapcsolódó belső jogosítványokkal és lehetőségekkel.
De vajon valóban eszköztelenek-e a cégek és intézmények az információ-szivárgással szemben?
Az alaphelyzet a következő. A mai, felhasználóbarát operációs rendszerek egyre nagyobb szabadságot engednek az új technológiát képviselő adathordozók és kommunikációs eszközök használatában. Ez a lehetőség az otthoni számítógépeknél nagyon hasznos és kényelmes, azonban egy néhány száz munkaállomást üzemeltető hivatal esetében már nagy kockázatot jelent. A plug-and-play támogatást kihasználva ugyanis kontrollálatlan módon csatlakoztathatóak a hivatali számítógépekhez digitális fényképezőgépek, palm- és Ipaq kéziszámítógépek, illetve pen drive-ok , amelyek esetenként a hivatali munkában is nagyon hasznosak, ám “célirányos felhasználással” kitűnő eszközök is lehetnek a többnyire csak jelszavas védelem észrevétlen kijátszására.
Az elmúlt időszakban több informatikai biztonsággal foglalkozó cég ismerte fel a fenti “kényelem kontra biztonság” helyzetben rejlő üzleti lehetőségeket, és jelent meg a piacon különféle “szivárgás-védelmi” megoldásokkal. Ezek közül talán a legátfogóbb problémakezelést, biztosító megoldást a luxembourgi székhelyű SecureWave cég “Sanctuary” elnevezésű szoftvercsomagja nyújtja, melynek segítségével a hivatalok a biztonság szigetévé tehetik informatikai hálózatukat. Ebben a rendszerben a fent említett eszközök és csatlakozási pontok csak központilag felügyelt módon, és engedélyhez kötötten használhatók, mindamellett az engedélyezett felhasználások és az engedély nélküli felhasználási kísérletek egyaránt nyomon követhetők. A megoldásnak köszönhetően tehát a nélkül őrizhetők meg a fontos és bizalmas információk, hogy le kellene mondani az említett hasznos eszközök kényelmes felhasználásának lehetőségéről.
Ezt a világszerte kitűnő referenciákkal rendelkező programcsomagot választotta többek között a Magyar Nemzeti Bank és a HM Biztonsági Beszerzési és Beruházási Hivatal is, ahol a szakszerű üzembeállítás feladatait kizárólagos magyarországi forgalmazóként és támogató partnerként az Atigris Informatika Rt. végezte.
Az Atigris Informatika Rt. bemutatása.
Az Atigris Informatika Rt, a hazai informatikai piac egyik meghatározó szereplője, a Microsoft legnagyobb magyarországi partnere. Üzleti hatékonyságot növelő, komplex megoldásokkal szolgálja ügyfeleit. Segít az igények felmérésében, a rendszerek kiválasztásában, tervezésében, bevezetésében és működtetésében. Saját termékei, és megoldásai mellett több világcéggel dolgozik együtt az informatikai biztonság, a dokumentumkezelés, az elektronikus oktatás területén. Olyan jelentős ügyfeleket szolgál ki, mint az OTP Bank Rt., a MOL Rt., a Miniszterelnöki Hivatal. www.atigris.hu
Atigris Informatika Rt.
1119 Budapest, Etele út 57.
Tel.: 206-1996
Fax.: 206-2008
Email: adminisztracio@atigris.hu
WEB: www.atigris.hu
„Rengetegféle módon lehet segíteni, és mindegyik ugyanolyan értékes” – karácsonykor ők vendégelik meg a rászorulókat
Évről évre hatalmas az igény a jótékonysági szervezetek karácsonyi ételosztásaira, amelyeken általában tömött sorok várakoznak a segítséget jelentő meleg ételre.