A 3,3 millió új olvasó egyrészt a meglévő kiadások növekvő olvasottságának, másrészt az ingyenes hírújságot kiadó cég földrajzi terjeszkedésének köszönhető – áll a cég közleményében. A meglévő újságok növekvő népszerűsége 2,3 millió, az új városok olvasói további 1 millió olvasót jelentettek 2005-ben a Metro International számára. Tavaly december óta a Metro 19 új kiadással bővítette portfolióját, így ma már Oroszországban, Portugáliában és Írországban is, összesen 19 ország 59 városában jelenik meg az ingyenes napilap.
A kutatás arra is kitér, hogy az olvasók között fele-fele arányban találunk férfiakat és nőket, 74 százalékukuk 50 év alatti, 82 százalékuk dolgozik vagy tanul, 52 százalékuk vett vagy vesz részt felsőfokú oktatásban és 59 százalékuk használja naponta az internetet.
Rubos Krisztina, a magyarországi Metro hírújságot kiadó MTG Gratis Kft. marketing igazgatója szerint a magyar olvasók is kivették a részüket a növekedésből, hiszen idén tavasszal öt új városban jelent meg a magyar nyelvű Metro, amivel az év végére 380 ezres példányszám mellett 687 ezerre nőtt a magyarországi olvasottság.
A nemzetközi olvasottsági felmérést a TNS kutatócég készíti évente kétszer. A legfrissebb felmérés több, mint 25 ezer interjún alapul, amelyet a világ 18 olyan országában készítettek, ahol a felmérés idején kiadták a Metrót.
„Ha Orbán csupán egy embertől tart széles e világon, az nem más, mint Anikó” – Betlen János-interjú, második rész
Illetve nem is az a jó kifejezés, hogy tart tőle, hanem az, hogy tiszteli. Életútinterjúnk második fejezete a Prima-díjas televízióssal.