Az audiovizuális politikáért felelős biztos, Viviane Reding által beterjesztett javaslat a televíziós hirdetési rendszer liberalizálását tűzte ki célul – jelenti a Világgazdaság. A bújtatott reklám, az úgynevezett termékelhelyezés engedélyezésével a tévésorozatokban, filmekben felismerhető kereskedelmi cikkek, szolgáltatások bukkanhatnak fel. A legtöbb EU-tagállam jelenleg ezt tiltja, míg az USA-ban bevett gyakorlat több millió dolláros üzletet hoz az amerikai tévétársaságoknak.
A bújtatott reklámokat bevezetni szándékozó javaslat szerint a nézőket a film elkezdése előtt tájékoztatni kell arról, hogy abban rejtett reklám szerepel. Az olyan bújtatott hirdetési formák, amikor a márkák a nézőket félrevezető módon jelennek meg a filmekben, továbbra is tilosak lesznek. Emellett a javaslat kimondja, hogy a bújtatott reklám nem kerülhet túlságosan előtérbe a filmekben, továbbá a hír-, a gyermek- és a vallási műsorokban ezentúl sem szerepelhetnek.
A reklámszabályok lazításával a hagyományos televíziótársaságok komoly bevételi forrásokhoz juthatnak, s erre szükségük is lehet a digitális és kábelcsatornákkal folytatott versenyben – írja a Financial Times.
A reklámidőre vonatkozóan a tervezet megszüntetné azt a gyakorlatot, hogy a reklámokat csak blokkokban lehet közölni. A jelenlegi helyzettel szemben a tévétársaságok a jövőben megválaszthatnák a számukra legjobb időpontot a reklámok sugárzására. A módosítások azonban nem változtatnának azon, hogy az óránkénti reklámok ideje továbbra sem haladhatná meg a 12 percet.
Kiütésnek ígérkezik a dombóvári időközi, pedig a 2026-os választás előzetese lehetett volna
A tétek annyira alacsonyak a kőfideszes dombóvári kerületben rendezendő időközin, hogy még a kormánypártnak sem lesz egyszerű feladat egy fagyos januári vasárnapon szavazni vinni a választóit.