Az ingyenes Ananász magazint is országos terjesztésűvé szeretné tenni a Metro hírújság kiadója, a MTG Metro Gratis Kft. – jelezte Hivatal Péter, a társaság vezérigazgatója. Mint mondta: a magazin a jövő év második felében jelenhet meg majd 8-10 vidéki városban, de szeretnének a jelenleg százezer példányban megjelenő lapból a fővárosban is többet terjeszteni. Az Ananászt ez év április végén dobta piacra a kiadó.
A magazin mellett a kiadónak legfőbb termékével, a Metróval kapcsolatban is további tervei vannak. Hivatal Péter elmondta: a Metrónál évek óta folyamatos építkezés figyelhető meg. Legutóbb áprilisban öt újabb városban jelentek meg. Mindez egyben azt is jelenti, hogy a korábbi 330 ezerről 380 ezerre emelkedett a lap példányszáma. Hivatal Péter szerint ez várhatóan a legfrissebb olvasottsági mutatókban is látszódik majd. Korábban 700 ezer olvasót regisztráltak a Metrónál. Hivatal Péter jelezte: kalkulációi szerint a napilappiacon a hirdetési bevételek 6-8 százalékkal nőnek, s ennél magasabb növekedési ütemet ér el az idén a Metro. Elmondta azt is: a cég nyereséges, ebben az évben a profit a forgalom 10 százaléka felett lesz.
Az anyacég, a Metro International (MI) viszont továbbra is veszteséges, s ennek egyik fő oka, hogy a társaság jelentős beruházásokkal folyamatosan új piacok nyitására koncentrál. Az MI legutóbbi negyedéves jelentése szerint az év első kilenc hónapjában 8 millió dollár üzemi veszteséget könyvelhettek el a 2004 hasonló időszakában elért 13,1 milliós mínusz után. Nettó veszteségük 12,9 millió dollár volt, miközben árbevételük 25 százalékkal, 258,4 millióra emelkedett.
„Olyan páncél van rajtunk, amit az emberek raknak ránk” – így indult el Magyar Péter országjárása
Magyar Péter ismét országjárásba fogott, elsőként Szerencsre és Miskolcra látogatott el, ahol a róla nyilvánosságra került hangfelvételekről is kérdeztük őt és követőit.