A tihanyi Internet Hungary konferencia egyik beszélgetésén a pornó-site-ok üzleti oldalát beszélték át a szakértők – számolt be csütörtökön a Napi Gazdaság.
A tapasztalatok szerint a nem az iparághoz tartozó cégek még nemigen hirdetnek a „felnőtt tartalmat” kínáló oldalakon. Nem akarják „bemocskolni” a brandjüket. Az is ok lehet a hirdetők távolmaradására, hogy sok helyen még rengeteg az illegális tartalom.
Ha lassan is, de némi változás azért érzékelhető. A Machomedia abban bízik, hogy miután már többször sikerült értékesítenie egy-egy felületet, ez a többi hirdető kedvét is meghozhatja. A Goldengate-nél a hirdetések terén az utolsó fél évben pozitív változást érzékel, a bevételen belül immár közel 50 százalékot hoznak a reklámok, míg a többi a filmek letöltése után fizetett összegekből áll össze. Korábban 10 százalék alatt volt a hirdetések súlya.
A szakmabeliek szerint abból a szempontból furcsa a hirdetők távolságtartása, hogy az oldalakat épp a célközönség olvassa: a kimutatások arról tanúskodnak, hogy a nagyvállalatok, állami szervezetek számítógépeiről érkezik a legtöbb találat. A téma iránt érdeklődők elsősorban a munkahelyükről látogatják ezeket az oldalakat. A Luxx honlapjának látogatottsága például ebéd után kezd meredeken emelkedni és 15 óra tájban éri el a csúcsot.
Molnár László: A szakemberhiányra mutat rá, hogy rendőrségi felügyelet alá helyezték a javítóintézeteket
A Szőlő utcai botrány újabb fejleményeiből az látszik, hogy az egyik oldalon vannak a bűnelkövető gyerekek, a másik oldalon a velük foglalkozók, akik ez esetben szintén bűnelkövetők.
