A Wienerberger Téglaipari Rt. gyártókapacitása 15, az ország különböző régióiban elhelyezkedő gyárat számlál. A vállalat a bérszámfejtést korábban lokális szinten, vagyis a 15 telephely mindegyikén egyedileg oldotta meg, majd az adatok a budapesti adminisztrációs központban kerültek összesítésre. “Mivel korábbi bérszámfejtő programunk nem támogatta a hálózatos megoldást, így a központból egyszerűen nem láttuk azonnal, hogy mi történik, vagy éppen mi okozza a problémát a gyárak bérszámfejtésében. A lokális rendszerekben felmerülő hibák kijavítása gyakorlatilag lehetetlen volt, és ez egy új, korszerű bérügyviteli rendszer bevezetését sürgette.” – mondta Burai Zsolt, a Wienerberger Rt. informatikai vezetője.
A vállalat ezért úgy döntött, hogy lecseréli bérügyviteli programját, és a többkörös kiválasztás eredményeként a NEXON rendszerei mellett tette le a voksát. “A NEXON megoldásai “alapfelszereltségében” tartalmazzák a több telephelyes cégek kezelésének lehetőségét. A szoftverek megfelelően támogatottak, kiválóan illeszkednek Microsoft környezetbe, igény szerint testreszabhatóak és végül a NEXON komoly referenciákkal rendelkezik.” – ismerteti a választás okait Burai Zsolt.
Az idén januárban éles fázisba került projekt során technikai kihívást jelentett a bérrendszer és a sokféle munkarend közötti kapcsolat megteremtése, mivel a Wienerbergernél több mint 30 különböző munkarend van érvényben, és a vállalat folyamatosan, 3 műszakban folytat termelést. “Nagyon pozitív volt számunkra, hogy a NEXON munkatársai egyedi igényeinket egy testreszabott rendszerré formálták. A bevezetés során maximális támogatást vártunk el, és ezt meg is kaptuk. Különösen nagy segítséget jelentett, hogy a NEXON szakértői ott voltak velünk az első három-négy bérszámfejtési hónapban, amikor különféle beállítási és paraméterezési feladatokat kellett végrehajtani. Most pedig beszélhetünk a konkrét eredményekről is.” – mondja az informatikai vezető.
Ma, ha a Wienerberger egyik telephelyén tisztázandó kérdés merül fel, elegendő a budapesti központban a képernyőre nézni, máris megtalálható és korrigálható a probléma. A korábban lokális munkaidő-nyilvántartásokat szintén sikerült központosítani, és a papír alapú helyett a vállalat áttért az elektronikus adatfeldolgozásra. A munkaidővel kapcsolatos adatok a nexONTIME rendszerből automatikusan kerülnek át a nexONBÉR bérügyviteli rendszerbe. A vállalat ezen kívül az egyedi munkarend szerint dolgozó munkatársainak munkaidejét is a NEXON rendszereiben tervezi meg. “Informatikai szempontból a központosított rendszer a megfelelő megoldás a bérszámfejtésre, így sokkal könnyebb, hatékonyabb az üzemeltetés. Mind a nexONBÉR, mind a nexONTIME felhasználóbarát, “életszagú” program, ami a magyar viszonyokra szabott és folyamatosan frissíthető. Összességében azt mondhatom, hogy elértük a célunkat a NEXON rendszereinek bevezetésével, mert költség és időkereteken belül lezajlott a projekt és hozta az elvárt eredményeket.” – összegzi tapasztalatait Burai Zsolt.
Gazdasági visszaélések miatt nyomoz a NAV a Cseppkő Gyermekotthonban
A számvevőszéki jelentés megállapítja a Szociális és Gyermekjóléti Főigazgatóság korábbi főigazgatójának felelősségét is.