Üzleti tippek

Szeptembertől elektronikus ügyintézés a cégbíróságokon

A cégnyilvántartásról, a cégnyilvánosságról és a bírósági cégeljárásról szóló 1997. évi CXLV. törvény (Ctv.) 2005. szeptemberétől lehetővé teszi a cégbírósági elektronikus ügyintézést.

2005. szeptember 1-től elektronikus úton is be lehet nyújtani a cégbíróságokhoz a részvénytársaságok cégbejegyzési és változásbejegyzési kérelmeit, a korlátolt felelősségű társaságok székhelyének (telephelyének), fióktelepének és tevékenységi körének megváltozására vonatkozó változásbejegyzési kérelmeket. (2006. szeptemberétől a kft.-k esetében is valamennyi kérelem benyújtható majd elektronikus úton.)

Ugyanakkor elektronikus úton is be lehet tekinteni a cégbíróságokon elektronikus úton feldolgozott (2005. január utáni) irataiba, valamint hiteles elektronikus cégkivonat, cégmásolat és cégbizonyítvány is igényelhető.

A cégbíróságok ezeket elektronikus közokirati formában adják ki.

A Kormányzati Portálon az Ügyleírások menüpont alatt részletes tájékoztató található az eCégeljárásról, ahonnan a kapcsolódó nyomtatványok, kitöltési útmutatók letölthetők.

Az elektronikus ügyintézés alapja az Országos Cégnyilvántartó és Céginformációs Rendszer, amely az Igazságügyi Minisztériumot és az ország 20 megyei bíróságát foglalja számítógépes rendszerbe.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.