Üzleti tippek

Miért nem elég hatásos a szöveged?

admin
admin

2005. 07. 07. 00:00

Hiába a legjobban megírt hirdetés, a legjobban átgondolt szórólap vagy reklámlevél - ha nincs egy hatásos címsor, ami megragadja a vevő figyelmét.

Hogyan lehet egy címsort úgy megírni, hogy attól tágra nyíljon a vevő pupillája, szaporábban kezdjen verni a szíve, és már nyúljon is a pénztárcájáért? Fellélegezhetsz – címsort írni 80 százalék sablon és 20 százalék kreativitás. Ez utóbbiért, nincs mese, meg kell dolgoznod, de a 80 százalékhoz itt találsz mintákat, hogy elkezdhess hatásosan írni.

Egy jó marketingesnek nem elég tudnia, hogy milyen médiákon át érheti el a célközönséget, nem elég ismernie a marketingterv elemeit. Egy jó marketingesnek tudnia kell kommunikálni – izgalmas, hatásos, pupillát tágító, állat leejtő módon írnia.

Legyen szó honlapról, reklámlevélről, sajtóreklámról vagy akármilyen kommunikációról, az első dolog, ami megragadja – vagy hidegen hagyja – az olvasót, a célközönséget, az a címsor. A címsor fontosságát mérni próbáló elemzések, statisztikák széles skálán mozognak, de egyben egyetértenek: ha ez nem elég „ütős”, akkor vesztettünk.

Vajon mi a baj az alábbi sorokkal?
„Üdvözöljük honlapunkon!”
„Kedves Hölgyem/Uram! Engedje meg, hogy bemutatkozzunk…”
„Cégünk neve egyenlő a minőséggel és a megbízhatósággal.”
Amikor új partnerrel kezdünk dolgozni, mindig vetek egy pillantást a régi marketinganyagaira. A fenti mondatok, vagy ezek hasonló verziója fordul elő a leggyakrabban, és ilyenkor már magamban mosolygok, mert tudom, hogy itt kis erőfeszítéssel is eredményeket lehet elérni…

Mitől kel életre egy címsor?

Felejtsd el a bevett, udvarias formulákat. Egy marketinganyag célja nem az, hogy kifogásolhatatlanul elegáns stílusodat demonstrálja, és nem is az, hogy udvarias formulák révén bizonyítsa, milyen megbízható vagy. Egy jó címsor igazából nem is rólad szól, hanem az olvasóról. A célja pedig, hogy érzelmi húrokat pendítsen meg, vagy provokálja a logikát, hogy a közönség kénytelen legyen továbbolvasni…

A címsor célja nem az, hogy eladja a portékádat. A címsor célja az, hogy eladja – készen állsz? – magát a reklámot. Az alábbi címsorokból próbáld meg minél többnek a struktúráját ráhúzni saját reklámjaidra – biztos vagyok benne, hogy úgy jobban fognak teljesíteni!

Hogyan hassunk az érzelmekre?

Nem hiszel azokban a reklámokban, amelyek az érzelmekre próbálnak hatni? Mert a két lábbal a földön járó profi a logika erejében hisz? Hát, abban is kell – csakhogy az érzelmek sokkal erősebbek. Valójában a legtöbb döntésünket érzelmi alapon hozzuk (de utána remekül tudjuk őket racionalizálni). Ez érvényes a vásárlásokra is, az üzleti döntésekre is, és pontosan ezért kell a vevők érzelmeire hatni.

Az érzelmekre a következők hatnak a legerősebben:
• Valaminek az elvesztésétől való félelem
• Egy lehetséges jutalom elérésének lehetősége
Az emberi agy (vagy szív?) érdekes módon irracionálisan nagyobb érzelmet társít egységnyi veszteséghez, mint ugyanakkora nyereséghez, így kapnak értelmet a negatív reklámok. Nézzünk ebből néhányat:
„Ez a hiba egy kisvállalatnak évi egymilliós kárt okozhat.”
„Ön is megszegi az alábbi vállalatvezetési szabályokat?”
„Havonta mennyivel csökkenti cége profitját a jelenlegi IT rendszere?”
Persze azzal is fel tudunk izgatni egy vevőt, ha megcsillantunk előtte valami ígéretet, eredményt, amit a kínálatunk révén érhet el:
„Ha eddig attól félt, hogy egy vírus az egész hálózatát lebénítja, jó hírem van az ön számára.”
„Mit szólna ahhoz, ha azt ígérném: egy hónap múlva állva tapsol majd a közönség az ön előadásán?”
„Az alábbi módszer segítségével ötből három cég fél év alatt megduplázta vevői számát.”

Nevezd őket a nevükön!

Webajánló: ingyenes kkv Marketing Magazin


–Marketingtervezés 7 lépésben
– 3.. 2.. 1.. piaci bevezetés!
– Hogyan szerezz látogatókat a keresőkkel?… és még rengeteg hasznos téma itt:www.MarketingCommando.hu

„…A tanulmányok … segítettek 15 százalékos forgalomnövekedést elérni az év eleji időszakban, amikor minden más konkurens ugyanekkora csökkenést könyvelhetett el.
Ziegler Csaba, Budapest”

Mennyivel hatásosabb, ha a reklám már tartalmazza a célközönség megnevezését is:
„Vajon tízből hat egyetemista miért nálunk veszi fel a diákkölcsönét?” (v.ö. „Vajon tízből hatan miért nálunk kötik a kölcsönszerződésüket?”)
„Gazdasági igazgatóként önnek befolyása van egy kevéssé ismert profittényezőre…”

Kíváncsiság

Elemi ösztön, hogy mindenbe bele akarjuk ütni az orrunkat, különösen, ha kötődik hozzánk az információ:
„Mi az a kevesek által felismert nyereség, ami ott van elrejtve az ön cégében is?”
„Vajon ön is öntudatlanul elköveti ezeket a hibákat cége marketingjében?”
Ebben a sorban ott van a „vajon” és az „ezeket” szó – mindkettő nagyon hatásos, ha kíváncsiságra, továbbolvasásra akarjuk ösztönözni a vevőket.
Bizonyos szavak, kifejezések jobban hatnak az érzelmekre, míg mások inkább az értelemre:



Ne félj érzelmi töltésű szavakat használni a reklámodban, hiszen ezek érik el legjobban a céljukat, nem pedig az unalmas üzleti szleng.
Abraham Lincoln mondta egyszer: „ha kapnék 6 órát, hogy egy hatalmas fát kivágjak, 4 órát azzal töltenék, hogy a fejszét élesítem”. Te is élesítsd a címsorodat, szánj aránytalanul sok időt a kampányod címére, hiszen ezen áll vagy bukik a sikered 80 százaléka!

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Budapest, 2012. január 6.
Simor András, a Magyar Nemzeti Bank elnöke (j2) érkezik a kormányfő parlamenti dolgozószobájába. Mögötte áll Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter (j), Fellegi Tamás, az IMF-tárgyalásokkal megbízott tárca nélküli miniszter (b2) és a Miniszterelnökséget vezető Varga Mihály (b).
MTI Fotó: Kovács Tamás
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.